Friday, August 19, 2011

Apakah tajuk ini ?

Islam hanya akan terbela bila umatnyanya sendiri kuat untuk mempertahankannya, mengagungkan dan mengamalkan segala suruhannya.. kita ramai.. tapi malangnya tidak bersatu dan terkadang amat tidak jelas pegangan dan pendirian kita menyebabkan kita sering dihina, diperlekehkan dan ditindas.....fikir-fikirkanlah..wallaualam!!!

ISLAM ITU INDAH

26 comments:

Anum said...

ye islam itu indah

miss inna said...

islam itu indah!
sbb tu kita kena mpertahankan agama ini..^^

amna said...

SANGAT SETUJU..
tadi dengar IKIM bincang ttg isu KORYA MASJID X RAMAH ATAU JEMAAH MASJID YANG MENYEBABKAN KURANG ORANG DI MASJID..

P/S:daripada jawapan2 tu sangat jelas pentingnya kesedara dalam diri kita sendiri~

Ku Azhar said...

btl tu!!

Anis Adila Aris said...

sangat sokong! jika kita bersatu mesti Islam akan kuat!

intan.maisarah said...

hihi
bersatu padu umat islam di malaysia dapat kita lihat ketita mereka bersatu padu menonton konsert jom heboh

aimie amalina said...

ayooo
iklan ape ni kak?

ghost writer said...

masih memikirkannya...

malang,tindakan belum ada.

Syazwan Che Deraman said...

bila semua islam bersatu.
baru akan kuat.hmmmm..sesama islam pon masih ada yang bermusuhan..

muhamad hanif said...

kadang2 kita je rasa Islam tu membebankan, walhal takpun.



huh.

reenapple said...

betulla... fahaman ISlam kadang3 berbeza...

mas saari said...

memang islam tu sangat indah!

JunAina said...

sepatutnya agama menjadi penyatu tetapi sekarang banyak majlis2 agama pun nak pilih bulu...akhirat nanti sapa nak jawab!

niena kita semakin di butakan hati secara halus...tanpa kita sedar.

aizamia3 said...

kita kena bersatu-padu.. jangan biarkan mereka terus menindas pemikiran kita..

Tea Dno said...

Islam memang indah... bersyukur lah dilahirkan sebagai Islam..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

moral of the story, umat islam kena bersatu. jangan mudah terpengarauh dengan propaganda yahudi..mesti buktikan Muslims are not terrorist..

Run Away said...

singah sini jap...salam kenal....;d

Sunah Sakura said...

betul tu akak...kenapa berpecah-belah?

NasZ said...

betul kata awak. kita tak tetap pendirian.

MOHD NASER.com

amierah said...

sekarang ni ramai mengaku diri
Islam, tapi tak amalkan pun ajaran islam.. mungkin sebab tu umat islam still berpecah belah.

ZORA said...

thnk 4 ingatkan..:)

syrupmasin said...

jadi pertahan kan lah Islam :)

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

kita berada di kedudukan yang bahaya jika tidak bersatu... tapi malangnya kita harus berada di pihak yang benar.. kalau orang kita sendiri ade yang xbetul pegangannye, kita perlu perbetulkan..

keadaan ini lah yang menyebabkan umat kita berpecah belah.. sangat bahaya

Waqheh said...

islam perlu kembali ke cara hidup dia..keluarkan suara lailahaillallah..

perintah Allah jgn dilanggar
sunnah nabi jgn ditinggalkan

alif haris said...

islam kini tidak lagi bersatu seperti dahulu ketika zmn rasulullah.
sebenarnya kita perlukan seorang pemimpin yg hebat utk meneraju umat islam kini

tamlegend said...

tggu PAS dgn BN dgn PKR bersatu...hehehe