Thursday, August 11, 2011

Dia cuba nak menipu saya.. !


Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, selamat tengahari dan salam sejahtera semua.. hari ini hampir berlaku kejadian yang tak diingini lagi.. jam kat atas meja tu cuba nak memperkotak katikkan kebolehan bangun awal saya.. huh..

Cam biasa bangun seawal 5am untuk sahur, amik masa makan dalam tido lebih kurang 15 minit jer, pastu terus gosok gigi dan sambung tido balik.. sebelum tu kunci jam dulu pukul 6.15am, saya rasa cam tido agak lama.. tersedar je tengok jam pukul 5.45am..

Pelik.. tapi apsal rasa tido cam lama sangat..? hurm.. saya tanya housemate yang dok bilik sebelah sambil menjerit-jerit, dah masuk waktu subuh ke..? dia kata subuh dah nak balik pun.. hurm.. tetiba tergerak hati nak tengok kedua-dua HP saya.. mak aih.. dah pukul 6.50, maka... bergegaslah saya mandi serta amik wudhuk untuk membuat subuh gajah..

Jam tu cuba nak mempermainkan saya.. lepas siap pakai baju keja, saya terus amik jam dan tanpa meminta kebenaran beliau terlebih dahulu.. terus campakkan dirinya ke dalam tong sampah.. dok diam2 yer.. nanti balik keja akak amik tau..!

34 comments:

miErah halim said...

teroknye dia..
saye slal kne tipu dgn alarm,
set pukol 4.30 tp akan bnyi pkol 5.00.
sabor je la.

Anum said...

ala kesian Niena , terpaksa buat subuh gajah
hhehehehe
cian nasib jam kena campak

Aki said...

kesian jam tu... bagi kat Aki je lah Kak.. ^_^.v..

fazrulnoor said...

kesian jam tu :)

selendang merah said...

sampai ati jam tu wt kat kak macam tu yew...kak jgn lah buang jam tu cian dia...banyak dh dia berjasa..hehe

L said...

ibadah sunat vs menda dilarang!!=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/ibadah-sunat-tp-xbetul-caranya.html

mas saari said...

jam tu tak bersalah... heheeheheee
lain kali lepas sahur jgn tido ye!

Bidadari Syurga said...

amboi... marah sgt tu.....

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. aku pon kadang2 alarm aku xbunyik.. tapi ko ne selamber jerk campak jam tu kn.. di xsengaja tu.. hahaha

Waqheh said...

mudah ditiou oleh makhluk itu yer..

subuh gajah jawabnyer...huhu

gajah pun tak sembahyang woooo...

Bui Junaidi said...

amboiii..kesian jam tu..hahaha

Ku Azhar said...

hehehe...kesian kt akak kena buli dgn jam...

eh akak bli inspira ke?

cucu umie said...

kehkeh...battery rosak kot sis..aishhh

BERT said...

haha semalam sy yang kene

visitme@FaTiN cOrNeR said...

hahaha..kesian jam tu..beli yg baru jelh..

JunAina said...

pandai jam tu kenakan org ye..nasib baik campak tong sampah dlm bilik juga kalau campak kat luar mau lori sampah hangkot...:)

syrupmasin said...

haha..dy mintak ganti diri dy lah tu kak..nak raye nih beli la laen :P

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

nie kena set alarm 4 5 biji jam baru oke kot...ngeee nasib baek 6.50am bukan 8.50am ngeee

Fad said...

adik...:)meh add fb akk dilamin03@yahoo.com

Ku Azhar said...

knp kak? hehehe maap term bunuh tu ade mksud dlm sikit :)

Cik Ecah said...

hikhikhik beli yg baru ;p

fa said...

laaa... ngee.. nasib baik x terlewat sgt an..

NadiRah said...

gunelah alarm phone..
baik punyer~
huhuhu

Tea Dno said...

pehh dahsyat.. sian incik jam, tu lah sape suruh nakal sangat.. hhihi.. sabor je lah..

WuMing said...

pernah terkena macam tu..


Eh... tak baik tau tak minta kebenaran.... :)

JIJI YU said...

bak sini e jam tu

BeloG MTT said...

Sampainya hati jantung dan limpa jam akak mempersendakan akk yer.. =..="

sergeant keroro said...

tukar bateri la, lau taknak kasi saya :P

miss inna said...

bateri jam akk dah mati kot...cuba akk ganti baru..^^

Kalamhati said...

sib baik tak keno lempar ikut tingkap..hehe

aimie amalina said...

aiyakkk
kes akak came cam mak
kunci kol 330 bunyi kol 4..errrr..
gerammm je

alif haris said...

hehhehe ..
shot je jam tu gune m16 akak :D
hahahhaa

Ezad Skytech said...

main2 ye jam tu..kan da duduk tong sampah..ish3~

Mekar said...

tersalah letak timing tak? takpasal jam tu kena di bakulsampahkan