Tuesday, August 23, 2011

Keseimbangan itu perlu..



Keseimbangan perlu bagi memastikan kesinambungan kehidupan manusia yang akan datang supaya terpelihara dan segala sumber mencukupi bagi seluruh manusia termasuk haiwan dan tumbuh-tumbuhan...

Ini adalah kerana kita sebagai khalifah di muka bumi ini berperanan melaksanakan tanggungjawab yang berat kerana suatu hari nanti kita akan dipersoalkan oleh generasi akan datang dan sebagai orang islam kita akan dipersoalkan di padang mahsyar nanti... Marilah sama-sama kita merancang secara BIJAKSANA & SECARA HIKMAH DEMI SURVIVAL UMAT DUNIA..

23 comments:

Anum said...

amin.. sama2 la kita kan niena

Tukang Karut said...

yup... jom sama2 menyeimbangkankan dunia ni...

syiela said...

byk yg x fikirkan keseimbangan alam.. di otak cuma nk untung.. byk bukit telah gondol.. hutan pun byk yg di teroka..

mas saari said...

seimbang dunia dan akhirat, baru hidup sempurna kan?

Umedia Network said...

Betul2. huhu. SELAMAT HARI RAYA !!!. :)

ApiH said...

menjadi tanggungjawab kita semua untuk menjaga dunia dengan betul...

cik aisha said...

semuanya saling bergantung antara satu sama lain sebenarnya...kdg2 manusia yg mcm lupa.

WuMing said...

Keseimbangan memang perlu... di semua aspek...

miss inna said...

sayangai alam sekitar...!

pengemisCinta said...

betul tu kak..;)

pamie said...

ok,ada gambar tiga ekor beruk spesis proboscis..huhu..

Pojiekyra said...

hehehhehee...keseimbangan amat penting :)

muhamad hanif said...

Err,

jagalah keindahan alam sekitar.


boleh mcm tu kak ?

visitme@FaTiN cOrNeR said...

bekerjalah seumpama kamu hidup 1000 thn lg, beribadatlah seolah olah kamu akan mati esok hari..

jom seimbangkan amalan!hehe..

H.J said...

entry hijau alam..

syrupmasin said...

err..ape eh kak name monyet hidung besar tuh??

alif haris said...

keseimbangan tu sama la dgn sederhana kan ?
tak byk sgt dan tak kurang sgt :)

delarocha said...

jangan rakus... tinggal sedikit untuk generasi akan datang

Jasman said...

Betul tu keseimbangan tu penting...kita perlukan alam...n alam perlukan kita...

Saiazuan said...

sama2 la jaga alam sekitar :D

Fad said...

salam..ngantokla niena..huhu...mnggu ni xsmgt lgsg nak berblogging...mood cuti...eh..kad raya lum sampai lagi la..:)

fazrulnoor said...

betul dan setuju..dalam apa hal kite kne wasotiah..sebab dalam agama yang ajar kita.

ZORA said...

sgt2 perlu..:O