Monday, August 8, 2011

Makcik itu sedih sebab anaknya takmo puasa...

Suatu hari Cik Leha berjalan-jalan terkedek-kedek ke pasar untuk membeli juadah berbuka puasa.. di satu sudut, beliau ternampak seorang wanita berusia dalam lingkungan 45 tahun sedang termenung seolah-olah berada dalam kesusahan yang amat sangat.. Cik Leha seorang insan yang sangat peramah.. lalu dia menegur wanita itu dengan penuh sopan sekali..

Cik Leha: Erk.. Assalamu'alaikum makcik.. maaf ganggu.. nampak cam dalam kesusahan jer.. boleh saya tolong?

Wanita itu: Erm.. Wa'alaikumussalam.. sebenarnya makcik kecik ati dgn anak makcik...

Cik Leha: Cer citer makcik.. mana tau boleh melegakan makcik..

Wanita itu: Sebenarnya.. anak makcik ni liat sangat nak pose, dah la tu.. mintak makan depan orang ramai, makcik malu... puas di kejutkan sahur.. tapi hampeh.. takmo dengar.. dia slumber jer makan depan makcik, bapak dia pulak sekepala... boleh bersuap lagi dengan anaknya tu!!

Cik Leha: Erk.. dasatnya!!!!!!!! anak makcik tu pompuan ke laki?

Wanita itu: Lelaki.. perangai huduh betul... makcik rasa cam nak karate jer beliau..

Cik Leha: Sabar makcik.. bawak bertenang... boleh saya tahu berapa umur anak makcik?

Wanita itu: Erk.. nak kena gitau ke? lima.. erm... limaaa, lima bulan.. muahahahaha...

Cik Leha bengang sebengang bengangnya... nasib baik makcik tersebut cepat-cepat melarikan diri, kalau tak.. tamat la riwayat makcik kat situ jugak.. eh... tak lawak eh? atau makin lapar lepas baca entri ni?

25 comments:

L said...

jom berfikir sejenak..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jom-berfikir.html

BERT said...

hehehee.. makcik tu nak mintak pelempang tuh hehehee

Pn. Sheila said...

hehehe... mesti geram kan..

Shuk_ArChie said...

Hahaha rock betul mak cik tu...

Kancil 8349 said...

hilang terus lapar aku baca cerita nie....memang lucu...nak ketawa kuat2x nie...hahahahahaha

Syazwan Che Deraman said...

heheheh..ingat ke besar mana budak tu..
hahaha..

tula..rasa nak report polis je.
menjejaskan nama baik kelantan.

syrupmasin said...

haha..lempang sikit makcik tuh kak :D

syiela said...

memang nak kena lempang makcik ni

Citarasa Rinduan said...

hahhahahha..

sakitnya perut kak ayu,
niena.. kak ayu ala2 nak marah gak dan geram nie..
\waka...waka

Bui Junaidi said...

hahaha..buat saspen betul cerita ni...*_*

miss inna said...

ceh,umur br 5 bulan rupanya...memang xwajib puasa la jwbnya tu..xusahlah mak cik tu nak sedih2..haha!

aimie amalina said...

hahahhaa
hadoiiiii
dok nyonyot lagi ha..hehehe

miErah halim said...

ish3..
sabor je la yek..

NasZ said...

tersekima sebentar..hehe..

MOHD NASER.com

JIJI YU said...

aku ngantok

cucu umie said...

untunglh sis 5bulan..heh kecik gl kot..

Waqheh said...

anak makcik tu mtk susu dpn org ramai..biasala kan...keh keh

mas saari said...

makcik tu lapor kot? sebab tu buat lawak tak berapa lawak! heheheheeee

Qaseh dalia adelia said...

haha geramnya ..

TeAqArH said...

waaa.makcik ni memang mintak kaki ayam yg x basuh lg tu gamaknye..geram2

Anak Wak Mail said...

haha..makcik2,,mak cik ni yang nak kena karate ni!

iMBobo said...

mak cik tu ok x?hehe die saja nak knekan org tu..haha

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

lawak yang cam mintak kaki saiz sebelas jerk.. hahaha

alif haris said...

hahahaha lima bulan nk pose cmne :D

Ezad Skytech said...

haha..makcik tu mmg la..boleh buat lawak pulak dia..(^^,)