Monday, August 15, 2011

Percaya pada Istikharah..

Erm.. sejak akhir-akhir ni rasa sedih plak, rasa gembira pun ada.. rasa sedih sebab saya nak jadi anak manja mak buat selama-lamanya, saya nak dok bawah ketiak mak.. takmo ketiak orang len.. saya nak jaga mak..

Rasa gembira sebab .. hehe, ada la.. semoga pilihan ini tepat, yang saya harapkan adalah jodoh Ilahi.. kami tak pernah bercinta, dan sekarang pun tak bercinta.. kalau cakap pun bahasakan "kau dan aku" jer.. sebelum nikah, kita kenal mengenali pasangan itu, tak semestinya sentiasa ungkapkan perkataan sayang dan cinta.. kenal hati budi, dan selepas diijabkabulkan.. bercintalah sampai abis gear pun.. takpe, dah halal..

Saya percaya pada istikharah.. dan saya yakin itu bukanlah mainan syaitan..  saya tak nak bercinta, itu semua melalaikan kita.. saya  tak suka bermanja-manjaan, dan lebih best kawan saya cakap yang saya ni macam "KAYU".. biarlah.. orang nak kata apa pun, janji apa yang saya buat tidak salah..

Yang saya harapkan adalah jodoh Ilahi.. saya inginkan kekasih yang halal, bebas dari pengaruh syaitan laknatullah.. umur pun dah meningkat.. dah tiba masanya fikir pasal tu.. semoga pilihan ini adalah pilihan yang paling tepat di dalam hidup saya..

24 comments:

Luqeem™ said...

pernah baca novel hatiku milik mu? cite ni best.. sama la mcm cik niena buat..hehe..

H.J said...

bagus la tu

JIJI YU said...

leg thumbs up

alif haris said...

ehem2 .. pintu hati dah terbuka utk someone ye kak ..hehe
betul2 ..bercinta pas kawin je senang :D

pamie said...

semoga kawin cepat la kak..ehhhhhhhh, semoga dipermudahdahkan semuanya..hehe..

muhamad hanif said...

ok pham,


janji dapat jemputan VVIP okla kan..

cheqwa said...

semuga mendapat jodoh yang baik dunia akhirat ^_^

::Cik Pija:: said...

wahhh! blehla cikpija jadikan awak sumber inspirasi ye :) bagus cinta lps kwin ni wlpn cikpija xde pengalaman lagi. jodoh Allah itu yg terbaik utk kita. smoga berbahagia. cikpija doakan kebahagiaan awak. :)

myhatiku said...

brcinta slepas kawen lebih indah katanya :)

NasZ said...

tahniah2..semoga bahagia..hehe.

MOHD NASER.com

Tukang Karut said...

semoga dapat apa yang diimpikan...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ketentuan Allah tu adalah yg terbaik.ikut gerak hati juga salah satu cara terbaik lps dapat petunjuk

Dynda said...

waa.. jeles nye. bagus la akak ni. kasi tabik springgg kt akak 1. hiks (^_^)")

Fad said...

Ya Allah..semoga adikku ini ditemukan jodoh dengan org yg mencintaiMu ya Allah..:)

miss inna said...

wah, akk nak kahwin ka nak btunang nie?
btw,semoga lelaki tu mjadi pilihan yg terbaik utk akk...im happy with u sis..^^

TeAqArH said...

hurm....semoga kak niena bertemu dengan jodoh memang utk kak niena..^_^...mintak petunjuk dariNYA lebih baek kan..^_^

azeelia azman said...

smoga jodoh Ilahi..

thumbs upp.
cinta lepas kawenn yepp.

:P

visitme@FaTiN cOrNeR said...

bestnya..bercinta afta kawin mmg indah..nak buat apa pn ok je.halal..hehehe..

best la klu mcm k.niena nie..hehehehe..*dh mula dh nk miang..hihi

Pojiekyra said...

alami selepas kawen bru kenangn berbkna...kalo bcinta skg xbest berbanding lpas kawen :)

p/s : RINDU AKAK!!!!!! :)

syrupmasin said...

woot..woot.kak niena..mkn nasik minyak lepas nih :D

aimie amalina said...

wweeeeee
akak!
hiihi..sonoknye dgr..hihi
moge ade jodoh akak di situ ye =)
insyaAllah!

cik aisha said...

bercinta slps berkahwin...ada manisnya...tp xramai yg begitu...:)

Ungkapan Hati said...

alhamdulillah.. baguslah 2 kak.. bykn berdoa, mudah2n mndapat insan y baik.. buatla sembahyang istikharah jua agr d beri petunjuk dr tuhan.. :)

fiq. said...

seronoknye, tak pernah bercinta, bakal bersama? lagi seronok,huhuhu