Sunday, August 7, 2011

Tiada lagi bunyi itu...

Masa zaman kecik-kecik dulu orang sibuk dok terawih, saya plak sibuk melilau keliling kampung ngan kawan2.. hantu kena ikat kat pokok katakan.. hantu merupakan jelmaan syaitan..

Berbalik kepada cerita hantu, kat sini selalu ada bunyi ketuk mengetuk di tingkat atas, boleh dikatakan berbunyi mengikut aturan waktu, biasanya waktu magrib sampai la lewat malam, kekadang tu leh plak bunyi orang dok main guli & syiling..

Tapi... sejak bulan ramadhan ni, bunyi tu dah langsung takde.. housemate cakap 1st Ramadhan bunyi tu dah langsung takde.. memula bunyi benda tu seram jugak tapi bila dah biasa takde rasa apa dah...

Erm.. ruginya rasa tak dapat ikut tarawih, InsyaALLAH.. bila dah sembuh nanti saya nak ikut jugak.. bukan selalu.. setahun sekali je kan.. bersyukurlah dengan kesihatan yang dikurniakan kepada kita sekarang ni... bila dah sakit, sedikit demi sedikit kenikmatan tu akan hilang.. Perbanyakkan amalan.. (^.^)

25 comments:

Ezy Chiaki said...

dh kene ikat..
xleh nk maen ketuk2 lg dh..
hehe

Kancil 8349 said...

mungkin hantu ke....hehehehe...korang ndak baca doa nie..atau ayat kursi...

Cik Bell said...

benda tu dah kna kurung la tu..
semoga cepat sembuh yer...:)

Fad said...

arini akk terawih kat rumah je..ada keje..rasa rugi plak..hmm..xpela..cover dgn ibadah g lain..niena pn blh cover dgn mengaji..:)

Fad said...

arini akk terawih kat rumah je..ada keje..rasa rugi plak..hmm..xpela..cover dgn ibadah g lain..niena pn blh cover dgn mengaji..:)

Nur Zulaikha said...

bunyi ape tu ye?? mcm seram je..huhu
jemput singgah

http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2011/08/bantulah-kami.html

miss dynda said...

ee sheramnyer..hikhik. klo dynda mesti dh lintang pukang lari dgr bunyi camtu >.<

*smoga cepat sembuh :)

miss inna said...

rasa seram jer akk cerita pasal bunyi tu..
btw,semoga cepat sembuh akk...boleh la join terawih nnt...^^

NasZ said...

xjoin main guli sekali?heee..

MOHD NASER.com

Bui Junaidi said...

bui pun tak dpt terawih seminggu..'cuti'..hehe

mas saari said...

masa akak dok kuarters bomba dulu pun selalu gak dengar bunyi orang main guli ni kat tingkat atas...huhuhu

aimie amalina said...

ketuk2 ramadhan..hehehe

aiyoo..akak..moge cepta sembuh ye..
insyaAllah x lame lagi sihat!

Syazwan Che Deraman said...

uishh..tak takot plok dio..hahha.

semoga cepat sembuh.

bahaya main mata poso poso nie.hahah

iMBobo said...

semoga cpt sembuh ye! :)

miErah halim said...

dah kena ikat la tu..

cpt2 sihat tau..

mamawana said...

saper ya yg suka main guli tu.. selalu dengar di mana2

ABU said...

semoga cepat sembuh..blh la trawih :D

Anak Wak Mail said...

semoga cepat sembuh..=)

tapi kan,,dulu masa saya duk hostel pon selalu dgr irg baling batu kat lantai bilik atas!

Ezad Skytech said...

semoga cepat sembuh ye niena..(^^,)

syrupmasin said...

dah kene ikat tuh kak..woot..woot kak niena dah kembali..yeayy :D

visitme@FaTiN cOrNeR said...

mak aih..hantu main guli..dasyat2..

moga cepat sembuh...nnt boleh blogjoging lelaju..

Waqheh said...

bulan ramadan ni ramai manusia yg take over tugas hantu.. hantu dlm kandang besi tgk naik cuak kelibat manusia yg pala hantu..

cucu umie said...

mungkin dh kena ikat kot sis.. semoga sis cept sembuh yer.. tbh menghadapi dugaan Allah

alif haris said...

semoga cpt sembuh ye kak :)
tape akak kuat ..
u r soldier !

miZz_nizZ said...

moga cpt smbuh=)