Saturday, August 27, 2011

Trafik dilaporkan teruk ...

Hmmm... bisa-bisa badan masih terasa.. lutut ni rasa cam nak tertanggal dah kot tahan gear sepanjang perjalanan, semalam bertolak pukul 2.30pm dan selamat sampai jam 1.30am.. 11 jam dalam keta.. uishh... nyaris kejang urat saraf ni..

Alhamdulillah.. berjaya jugak menahan kesabaran memandu dalam keadaan macam tu. Masuk ke tol Simpang Ampat, MELAKA.. jalan dah mulai sesak tapi tak lama pun, masa nak amik tiket je. Jalan kembali jem bila melepasi tol Sg Besi... sampai la kat Genting Sepah.. Ya Allah... tak tau nak cakap camne dah.. tetiba rasa nyesal apsal la tak pakai keta auto.... tu la, bila ada yang nasihat suh amik auto saya telah mengeksen kan diri, kononnya keta auto ni tak cukup power la.. apa la..

Lepas Genting Sepah jalan kembali tenang tapi masuk ke Raub je, jalan dah mula jem teruk.... sampai la kat Lipis, eh.. tak abis lagi tu, kereta tetap berderet-deret tapi tak la teruk sangat. Terpaksa lalu ke jalan alternatif untuk mengelakkan jem.. Alhamdulillah, misi berjaya.. masa naik Bukit Tujuh tu, keadaan kembali jem teruk.. kalau anda2 nak tahu, sampai la kat Gua Musang dan berterusan sampai Kuala Krai. Akibat mengantuk... pemandu terpaksa menggigit tangan sendiri dan menumbuk seekor anak patung kecik yang sengaja ditinggalkan atas keta bagi menghilangkan kemengantukan... MISI BERJAYA..

Cam biasa.. bila dah sampai kat kampung bawak mak jalan-jalan menikmati jem yang teruk di Kota Bharu... nikmat betul jem musim perayaan di Kota Bharu sehingga menjilat ibu jari kaki..


24 comments:

JIJI YU said...

hahaa..selamat pulang ke koto bharu..perol mano ek..ehehe

muhamad hanif said...

lain kali beli roti,

boleh makan dengan jem. LALALALALALA.

delarocha said...

jilat ibu jari kaki.. fuhhh batal pose

huhu

Sunah Sakura said...

aha..kat wad lagi..tak tau bape lama dia ditahan katanya... :(

Ku Azhar said...

paling takut time trafic jam ialah minyak kereta abis T_T

KuNanGKuNanG said...

member sy yg dok kb pun tensen je.dia kata dari hari kamis dah jem..huhu

cucu umie said...

uwehhhh... hehe nak bt mcm maner sis..mmg dh nak jem teruk terima shjelh...

Syazwan Che Deraman said...

alhamdulillah selamat sampai.
uihhh..teruk jem tu.
kat kb memang selalu jem.

Ezy Chiaki said...

jem tu biase bile tiba musem perayaan..
hihikk

missbby said...

oh dah selamat sampai kampung ya..selamat hari raya yea..

Tukang Karut said...

nak balik melaka nanti hati2 dekat bukit tujuh tu... huhu... licin jalan tu...

Aki said...

ho ho ho.. klate ghuponye... ^_^.v.. Trafik blog pun teruk kak,sume orang siap2 nak raye dah.. blog demo tinggal je.. ^_^.v..

::Cik Pija:: said...

wahh, tak penah tgk lagi jem teruk2. msa balik raya taun lepas, sepanjang jalan tido..zzz.

selamat beraya kak niena! :P

TeAqArH said...

jln kat raub tu mmg selalu jammed sbb juz 1lorong tu jelah...lau tgk raya 1st...memg susah nk mencelah kat jalan tu..kemain jammednye..nasib la tqah ni full highway nk balik jerantut tu....hope perjalanan selamat esok..^_^

alif haris said...

papepon.. berhati2 ye kak :)

hahaha .. gigit ank patung tu best ..jgn tertelan sudah la ..puasa :D

tamlegend said...

cik tam baru nak menempuh jem hari ni...hehehe...insyaAllah tak mengantuk...ramai askar y menjaga...

Bidadari Syurga said...

ok untung tahun nie raya KL... gilah korang tinggalkan KL... bleh i main seremban di atas jalan... tingin gila nie jalan2 KL...

Bidadari Syurga said...

ok salam lebaran... maaf kalau ada kekasaran yg tak sedar...

hafrawiey ozakawa said...

wah..gitu plk..suke2

ïêmå å¢klê§ said...

penat woo panas2 ni jam pulak
xsanggup nak shoping last minute

d_LA said...

wahhh..Alahamdulillah sapa kelate doh..kwn dla pun smlm ckp jam jugak..lewat smpai rumah..sepatutnya smpat berbuka kat kampung jd x sempat sbb jam truk..
selamat hari raya Aidilfitri..
maaf kalau ada slh silap ye

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

selamat hari raya:)

fazrulnoor said...

org kelantan meh?

NasZ said...

memang nikmat kan? 11 jam? dasat tul. tak berhenti rehat mana2 ke?

MOHD NASER.com