Wednesday, August 10, 2011

Ungkapan sayang itu..

Kasih sayang adalah satu anugerah yang telah dikurniakan oleh Allah SWT kepada hambaNya.. perasaan kasih sayang itu sesuatu yang indah dan mulia, yang sukar diungkapkan dengan kata-kata.. lalu timbullah perkataan "sayang" untuk menggambarkan rasa itu.

Sebagai manusia, sudah tentu kita mempunyai rasa kasih dan sayang, kasih kepada Allah SWT, Rasulullah SAW, ibu bapa, saudara mara dan sebagainya.. tapi sekiranya kasih sayang itu berlangsung antara lelaki dan wanita.. apakah perlu ianya diungkapkan?

Kalau tak diungkapkan bagaimana pula kita nak tahu kan? tapi perlukah kasih sayang itu setiap hari diluahkan? (buat pasangan yang belum berkahwin).. saya sebenarnya kurang gemar nak ungkapkan rasa itu, biarlah melalui perbuatan saya sahaja orang sudah tahu bahawa saya amat sayang pada dia.

Bimbang nanti.. kalau ungkapan itu sering diluahkan ia akan terjadi kebiasaan, dan tiada lagi keindahan  ungkapan itu andai sudah mendirikan rumah tangga kelak.. erh.. apsal terskema plak ayat ni..?

Walaubagaimanapun saya sayang Safee Sali... oh tidak...

22 comments:

syrupmasin said...

fahrin letak mane kak?? :D

muhamad hanif said...

Errrk,

ayat last tuu ?



(pengsan)

Niena Pengembara Ilahi said...

syrupmasin:

Alamak.. majuk la Fahrin akak kalini kalo dia tau.. takpe.. nanti akak belanja dia aiskrim conetto bla bukak pose nanti hihihi

BERT said...

amboi sayang safee sali je ke.. khairul fahmi tanak sayang kee??

hahaa opssss larikkkkkkkkkkk

Tholeha Mustapa said...

hahaha safee sali tetap disayangi :D

CikMiMiey said...

syang safee sali ? kikiki .

apepon sayang xsalah kan tapi benci bensi itu yang tamau . * thumbs up

Asakura said...

setuju sgt...sy pun tak suka ckp sbb lebih kepada perbuatan je..he3

fazrulnoor said...

kalau lelaki, dia suke kot kalau psgn ucapkan

Anum said...

niena syg safee sali je ek
hehehe

syiela said...

tak perlu di ungkapkan hari2 nanti jemu..

aik.. dah curang dgn fahrin ke?

Waqheh said...

sayang salmah..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

knp safee sali..?? oh tidakkk...!!

Afikah Aziz said...

safee sali dah berpunya hehe

Syazwan Che Deraman said...

hehe..tapi kan, orang yang dah lama berkasih sayang nie, bila kapel, ok je kan?

NasZ said...

hah? scandal baru ni. mari kita dedahkan. muahaha..

MOHD NASER.com

Anak Wak Mail said...

eh..safee dah kawen kan..marah nati bini dia..:P

Nurnajwa said...

Ehehehe, syg safee sali? ;D

alif haris said...

hahaha kembang safee sali dgr ayat last tu :D

fa said...

yeayy.. akhirnya.. fa rindu blog kak niena au... ngee..
oh2.. mmg skema la ayat kak niena.. ngegege ^^

mas saari said...

amboi ayat last tu tak menahan! laki orang tu...heheheeee

jehanfrhin said...

action is louder than words ;)

Tea Dno said...

amboi curik my safee sali... *tetiba* haha..

betul tu, perkataan tu kita taknak jadikan kebiasaan.. T____T