Sunday, September 18, 2011

Bagaimana hubungan kita dengan Dia?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.. selamat pagi dan salam sejahtera kepada reader yang bukan muslim.. apa khabar semua hari ni? harap-harap semua sihat... minta maaf sangat-sangat sebab tak mampu nak membalas jejak kawan-kawan.. saya skang masih kat kampung, awal pagi ni saya akan berangkat terus ke Melaka..

Cuma pagi ni nak bagi sama-sama peringatan buat saya dan pembaca semua.. kita hidup ni kena saling ingat mengingati.. kan.. kan.. ? ok.. adat sesorang manusia, bila dia ditimpa masalah.. dia akan bersedih.. kecewa.. terluka.. camtu gak la ngan saya.. buat masa ni tak penah dengar lagi manusia yang kecewa dan bersedih bersorak keriangan..

Okeh.. tapi camne cara kita nak baiki hati dan perasaan kita tu? adakah dengan cara maki hamun kat 'muka buku' ? kita sudah tahu yang muka buku itu adalah sekadar muka buku... tapi ada yang meluah kemarahan di situ.. kebencian.. (saya penah gak kekadang kot) tapi apa kesannya pada diri kita?

Kita sering tertanya-tanya pula kenapa orang tak puas hati dengan kita, kenapa orang tak suka kita.. kenapa orang benci kita.. kenapa? mengapa? why? ada kita tanya bagaimana hubungan kita dengan Allah SWT? ada kita kaji? kita sedar tak macam mana jarak kita dengan Allah? Dia tak pernah jauh dengan kita... tapi kita? seringkali menjauh.. kembalilah ke tempat asalmu.. babai.. nak bersiap..


9 comments:

visitme@FaTiN cOrNeR said...

prnah jgk terbuat mcm tu kt fb..bila pk2 balik xda mkna. bising2 mcm tu mslh bkn blh selelsai pn..setakat nk cari publisiti ja..

have a safe journey,kak..

JIJI YU said...

tengok diri senirik dulu

Anak Wak Mail said...

kurang suka orang marah2 kat status,,terserlah keburukan dia..haha!

muhamad hanif said...

mengingati Allah bila susah je. tapi bila senang ?



Err.

Atiqah Wadiah said...

tanx akk sbb m'ingati :)

aimie amalina said...

mmmm
betol2 tu kak
kalo hubungan Dia pon litang pukang
jgn di salahkan orang lain
kalo hati asek geraaam je dgn org lain kan...

suke2 entri niii!

Eera Shera said...

hubungan ngan allah dan ngan manusia tu perlu dijaga kan..insyaallah kite akan disukai smua org

Nur Zulaikha said...

muhasabah diri adlah sebaik-baik..walaupun susah tapi ia amat berguna..
..tinggal dgn link..tumpang ye..TQ

http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2011/09/segmen-berterusan.html

fazrulnoor said...

hye niena...tazkirah dan muhasabah diri..baik2 untuk semua..baguihhh