Wednesday, October 5, 2011

Bukan sekadar rock biasa ...



Sayup terdengar hujan mencurah ke bumi ... kini terasa memecah kesunyian malam dan aku di sini sendiri dibaluti resah dibayangi sesal yang tak sudah..

Renung langit sepi tiada purnama di dalam kelam ku lihat bayangku sendiri... terpaku membisu tanpa suara dan segalanya... Apa petanda, apa rahsia ...



Tuhanku Yang Maha Esa.. Maha Penyayang Maha Pemurah.. andainya malam yang begini memberi pengertian untukku mencari hidayahMu...

Maka kutadahkan setulus pengampunan dan pengharapan untuk aku menebus dosa-dosa semalam.. cukup setakat ini... aku merasa terasing terhukum dalam sengsara balasan dari kehancuran yang aku ciptakan..

Dan kini ku mengerti antara dosa pahala yang mana lebih utama.. dalam meniti hidupan dan hari kematian, andai malam ini satu peringatan .. bersyukur ku pada Illahi

Andai malam ini satu kesudahan ku pintakan... satu pengaduan untukku menyudahkan kalimah terakhir... TIADA TUHAN SELAIN-MU YA ALLAH ..

12 comments:

hajar said...

bait2 liriknya menyentuh hati.. lagu sapa eh? lupa lah...

azam said...

rock n roll ???

rock ilmiah

Anisa Hang Tuah said...

segalanya sudah tersurat

gedek! said...

ingat kan entry pasal rock & roll

aimie amalina said...

=]
hanya kepada Mu ku curahkan segala yg terbuku di kalbu ku =]

embun aRoRa said...

sungguh aku cinta Dia ~

JIJI YU said...

aku rasa blog ko cam blog sunah

sergeant keroro said...

tiada tuhan selain Allah =)

Kancil 8349 said...

memang bukan sekadar rock biasa....

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

pergh! luar biasa ini rock..Rock jiwang konsep ketuhanan..hehe..

eh, blog dah bertukar wajah..ohsem ! ;)

aimie amalina said...

alhamdulillah..
hanya kepada Dia kita sujud!

tamlegend said...

aku setuju dgn jiji...