Friday, September 2, 2011

Dulu berhingus.. sekarang ...?

Ehhem ... intai-intai blog sekejap.. mintak maaf ye semua, masih tak sempat nak membalas jejak tapak kaki kawan-kawan.. masih lagi KEBIZIAN di rumah... kenduri-kenduri pun banyak.. nak tolong belikan barang keperluan anak sedara yang akan ke Jordan lagi, isk... penat penat penat (gaya upin ipin) ..

Raya tahun ni seperti tahun-tahun biasa, cuma berlainan sikit sebab tahun ni semua adik beradik ada bersama, dapat jumpa mereka.. Petang Raya ke dua pergi jalan-jalan kampung abah, singgah rumah saudara mara.. lama tak jumpa sepupu sepapat, bila jumpa pun tak berapa nak cam.


Bila jumpa mula la nak memalu.. pastu bila nak balik baru tukar no phone. Ada sorang anak sepupu tu memang sejuk mata memandang, masa kecik dulu hingus meleret tapi sekarang ni cam kumpulan nasyid in-team, sejuk je mata tengok dengan pakaian macam tu.. berkenan..? isk.. sape tak berkenan kalau tengok perwatakan camtu, ala... berkenan kosong je pun... masa kecik dah anggap cam adik beradik, tidur sama.. makan sama, main bola pun sesama.. ehhhh...

Tu lah, masing-masing dah berubah, dah besar masing-masing dah berjaya. Dah dapat keje best.. kereta pun dah pakai yang besar-besar. Kita tak sedar, masa ni cepat je berlalu... nak menunggu sesuatu masa memang rasa agak lama tapi bila dah tiba waktu itu.. kita rasa masa itu berputar dengan begitu cepat sekali... sedar tak sedar.. malaikat maut sudah menghampiri kita.. BERSEDIAKAH ... ?

16 comments:

miezah said...

alhamdulillah masa berlalu dgn pantas ..
macam2 dah terjd untk dijdkan pengajaran utk masa hdpan ..

Gelugoq said...

belum lagi :'(

Citarasa Rinduan said...

salam syawal buat niena..
tapikan niena.. mmg bila jumpa kawan2 lama.. hampir tak kenal..
selain gayakan keter.. ada yang tambah anak.. hehehhe
ada tu tambah bini.....
pitam!!

kotak bulat said...

betul..cepat je berubah.. yg kecik da jd besa.. =.='

JIJI YU said...

besar tak kete engko

visitme@FaTiN cOrNeR said...

cewah..kak niena promote anak sepupu..hahaha..

nie rasa nk mintk no phone ni..

Asakura said...

masa berlalu begitu pantas...budak hingusan jadi jejaka terhangat...hahaha

amna said...

sama la kita..
baru smlm jalan beraya dgn family abah. bila jumpa sedara, maisng2 dh melampai.. x kenal dah masing2 ^^''

Bidadari Syurga said...

kalau kata dah bersedia tu tipulah... tapi rasa rindu DIA tu ya...

Sunah Sakura said...

saya....suka sangat entri ni...sampai tak tau nak komen apa... :)

Tukang Karut said...

aah kan... cepat je masa berlalu... dulu masa kecik2 ada yang tak reti basuh berak pun... sekarang dah pakai kereta besor menjalar...

AcerNoval said...

artikel yang sangat meng-harukan :')

oh iya , ada artikel baru dari saya, silahkan dilihat2.. dan dikomentar bila perlu, hehe :D

miss inna said...

btl tu akk..bila dah jumpa sedara mara nie, masing2 dah nmpak lain..al-maklumlah lama tak jumpa..kalau dulu, kecik sekarang nie dah makiin besar...tp malu jg bila jumpa sedara mara yg lelaki nie..hehe! masing2 dah besar pnjang..^^

muhamad hanif said...

wahahaha,

masing2 dah berbulu sana-sini kan.

Bro ahmad said...

masa tak boleh undur balik !

fRaMe+LenSeS said...

Suma besaQ kan..? Sm dgn nadh kt family. Da hmpir x knai kezen..