Wednesday, September 14, 2011

Hanya sebulan lagi hari pernikahan ku..


Terkejut, tetiba mak cakap dia dah terima pinangan dari orang yang saya memang tak kenal.. erm, saya redha je.. ye la, setiap ibu mesti inginkan yang terbaik untuk anaknya kan..? kan..?

Lepas sembang ngan mak, saya tepuk kepala saya beberapa kali.. mimpi ke? mimpi ke ni? dah nak kawin ke aku ni? cam tak caya.. ternyata saya memang tak mimpi.. maka, sebulan lagi status "single" kat FB akan bertukar jadi "married" dengan seorang lelaki yang saya tak pernah tengok wajahnya, tu pun kalo dia ada facebook laa..

Lagi sebulan saya akan langsungkan perkahwinan, rasa cam buat apa pun tak kena.. permohonan nikah tak buat lagi, biasanya tiga bulan sebelum kawin semua persiapan dah kena buat, seseorang tentera tu kalau nak kawin, macam-macam proses kena lalui... aishh.. pening2...

Bila datang office, saya ambik borang permohonan kawin, semua orang kat situ terkejut.. borang permohonan saya isi dengan gelojoh sangat..  dalam otak ni masih fikir dan mohon pada Allah agar itu sekadar mimpi.. tapi.. tak jugak sedar..

Saya call mak lagi minta kepastian.. betul ke ni? YA Allah... apsal la nak kawin bulan depan mak baru cakap.. dan tetiba, bunyi jam loceng kat meja.. isk, apsal kat opis ni ada jam loceng plak... huh... biarkan dulu, lebih kurang seminit lebih bunyi, jam tu diam... kendian 3 minit lepas tu bunyi lagi... dan akhirnya, saya terjaga dari tidur... SYUKUR SESANGAT SEBAB ITU CUMA  MIMPI SEMATA-MATA.. nasib baik la tak tamatkan mimpi tu ngan majlis kawin..

SEKIAN ~

17 comments:

noornazuha said...

sabar jehlaaa...

Anum said...

hehehhe sabar je la

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

hahha,mainan tidur..

terbwk2 ni..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

terjah ngan gelojohnyer nak baca
dah mcm novel ni ngeee
finally MIMPI jerrrrrrrr

Fad said...

kalau btl apa salahnya..msti dia mr right tu..hehe

anismelon said...

ingat ke betul betul tadi...weeee..kalo tak..bercinta lepas kawin la akak..tp okek gk kalo betul betul jd kenyataan..weee

BERT said...

hehe sebbaek mimpi jeye.. kalo betol2 mau kelam kabot.. pagi tadi sy ngigau haha lawak.. nanti nak apdet la dalam blog hehe

tamlegend said...

lo....kok mimpi saja ya bu...best ke kawin dgn org y kita tak prnah jumpa muka walau sekali...??

Tentang Kita said...

hahhaa...terkena pg2 hari..sebulan lg nak kawen tp x wat permohonan..isk isk klu realiti tu x tau la jd aper nnt

JIJI YU said...

ak byg kan kalo tmatkan dgn kawen

NM02 said...

maceh sudi singgah dan tggal komen kat blog kite

kite singgah sini terus je follow

mari la, follow ai pulak

jgn luper tau

ai tunggu

maceh

^_^

mas saari said...

nasib baik betul2 mimpi, kalau kenyataan camne? hehehehee...

WuMing said...

Kih..kih..kih... kenapa tak tunggu sampai dapat anak dulu baru sedar.....

aimie amalina said...

aiyaaaaaaaaakkkkkk!
akak niiii
dupdapdupdap dah sy
hehehehehe

pengemis Cinta~ said...

aiyark.pc baru nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU.ades.sabar jela.SELAMAT akak..;)hihi

MARIA LIZA said...

andai mimpi itu jadi kenyataan..apa perasaan anda???

Fathin Fazila Razali said...

alah akak... igtkan nak kahwin betul2.. dah teruja ni nak tgk gmbr akak kawen.. hurm.. akak ni nakalalh!!!1