Friday, September 9, 2011

Hari cuti dalam sejarah ..

Hari ni cam tak caye plak.. mak kasi masuk dapur, biasanya dia susah nak bagi anak bongsu dia ni buat keja dapur.. takut calar kuku kot? tapi lepas balik pasar tani tadi, mak kata masak la tom yam tu kalau nak makan..

Sekarang ni dah selesai semua keja untuk makan tengahari nanti, makan tengahari biasanya pukul 12.30 .. mak saya ni kalau boleh semua kerja dia nak buat.. macam raya haritu la, saya nak tolong dia bungus ketupat leh plak dia kata tak yah, kalau tak jadi bungkusan tu buat malu kat orang je.. bila saya cakap sampai bila pun tak pandai, pastu dia cakap balik tak pandai pun takpe... dah kawin esok tempah je semua...

Tapi sebagai anak yang degil dan zalim.. saya tak kira, saya kacau gak mak bungkus ketupat, alih-alih bungkusan saya lagi cantik dari ma.. hahaha, tercabar plak makcik Zainab tu.. tapi, cantik sekejap je.. masuk 3 biji habis hancur daun palas.. membebel sampai lusa daun palas dia tak cukup, cian mak..

Nak kena upload gak ke gambar sebagai bukti saya masak sendiri? haha.. takyah ar.. tunggu wordless wednesday nanti.. biarkan gambar tomyam tu bercerita tentang kesedapan tom yam seafood masakan Niena.. PERASAN ~

16 comments:

aimie amalina said...

cececeh
mai nak ase sikit...tomyam thai ke akak?
heeee..besnye jadi anak bongsu ye
hihihihi

BERT said...

wahwah.. kasik resepi la nina.. leh gak terai.. gerenti sodappppp

aizamia3 said...

lunch tadi menu tomyam tapi ai takleh makan sebab tak tahan baunya.. :(

peNulis SeNjA said...

best nye cuti

fazrulnoor said...

betol ke ni?

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

lpas ne confirm mak ko xnak ajak ko masuk dapur lagi.. hehehe

Gelugoq said...

hohoi.. tomyam, ya?
sukanyaa!! takk sabar tunggu
wordless wednesday

miss inna said...

wah, inna nak rasa aiir tangan kak niena lah..tetiba terasa nak makan tomyam dah..kak niena poskan inna 1 mangkuk tomyam..^^

mas saari said...

tunjuklah, nak gak tengok! heheheee

JIJI YU said...

ak ragu2

muhamad hanif said...

Err,

1st time masuk dpur ?

Run Away♥ said...

mcm best jew.....tomyam...;d

maszull said...

salam niena...mesti sedap tom yam tu kn...nanti letak gambarnya ye niena...:)

syrupmasin said...

err..bole lah kak tolong ajar anyam kan nnt :P

MEKAR said...

bertuahnya niena mak tak kasi usik urusan2 di dapur. sya masa balik kampung rasa nak patah lutut duk buat kerja2 di dapur. penat tapi seronok sbb dah lama tak balik kg.

tamlegend said...

dah leh kawin ni...