Sunday, September 4, 2011

Keganjilan itu pelik ... ? dah ganjil.. pelik lagi.. isk..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.. harini nak kongsi sesuatu yang menarik.. ini bukan hasil ciptaan saya tapi dari seorang Hamba Allah.. sama-sama kita menghayatinya .. Wallahualam..

Gadis melayu berniqab, ganjil?
Gadis melayu menutup aurat sepenuhnya, ganjil?
Gadis melayu melabuhkan tudung menutupi dada mereka, ganjil?
Gadis melayu mengenakan pakaian longgar dan besar, ganjil?
Gadis melayu malu untuk keluar bersama bukan mahram, ganjil?
Gadis melayu pakai stoking kaki ke mana-mana walau mandi bersama kawan-kawan di laut, ganjil?
Gadis melayu pakai stoking tangan walau dah mengenakan t-shirt lengan panjang, ganjil?
Gadis melayu meninggalkan orang yang sedang gosip dan mengata orang lain walaupun yang sedang mengata itu kawan baiknya, ganjil?
Gadis melayu tidak mengenakan mekap berlebihan, ganjil?
Gadis melayu tidak memakai perfume kecuali sekadar sangat sedikit dan tidak terhidu orang lain, ganjil?
Gadis melayu tak 'couple' sebelum nikah, ganjil?
Gadis melayu tak materialistik dan memilih kehidupan untuk taat kepada agama, ganjil?
Gadis melayu ganjil?

Sabda Rasulullah s.a.w: “Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil” (H.R. Muslim)

*Pelik sungguh orang-orang yang memandang pelik pada orang yang mereka anggap pelik sedangkan tak pelik pun. Pelik... Pelik... Ke-pelik-kan? Usah kepelikan dan memandang pelik perkara yang tidak memelikkan. Sudah-sudahlah memelikkan diri dengan hal yang tidak pelik.

P/S :minta maaf .. tak sempat nak menjelajah ke blog kawan.. sekadar berkongsi di masa terluang yang ada (=.=)'

13 comments:

aimie amalina said...

huhuhu
tulah kak..yg betol tu owg kate pelik
yg salah tu owg tak kate ape pon.,
aiyaaakkkkk...pening..huhuhu

Gelugoq said...

memelikkan yang sudah pelik dan terpelik. pelik pelik pelik.. hehe :)

Kalamhati said...

memang sgt pelik bila org yg kurang bermekap dan pakai baju tak up to date dikatakan kolot oleh mereka2 yg 'jangok' terlebih..

dunia ni mmg pelik..huhu

muhamad hanif said...

nombor ganjil pun boleh. =)

maszull said...

salam niena sikap manusia sebenarnya boleh berubah dgn sekelip mata je...

yg x pelik dianggap pelik begitu juga sebaliknya jadi biarlah manusia itu sendiri yg menilaikn nyer...:)

Tukang Karut said...

ganjil dan sungguh aneh entry ni... pelik...

miss inna said...

yg ganjil itu lah yg menjadi dirinya dgn sebaik-baiknya...insyaAllah,kalau boleh inna pn nak jd mcm tu jg...^^

alif haris said...

sy nk jadi ganjil .. ganjil itu special :)

syrupmasin said...

err..bnyak nye pelik kak :D

delarocha said...

yang pelik kadang kadang bagus

belog|amiyo said...

zaman sekarang...

btw selamat hari raya...

fRaMe+LenSeS said...

terbaek perkongsian ni sahabat.

Nadh setuju. dan yang pnting si ganjil ni sebeanrnya mempunyai "nilai" yang lebih tinggi dari yang lain-lain yang ada kat sekeliling kan? :D

fazrulnoor said...

bagus2..x pelek..ok je