Tuesday, September 20, 2011

Kita Dia yang punya

7510cbd4a481b7e115565a9806a3d904-dm07do
klik untuk sumber gambar

Kita ini Dia yang punya..
Tiada satu pun milik kita..
Kita hanya diberikan amanah untuk menjaganya..
Jadi kenapa harus berbangga andai kita seorang hartawan
Kenapa harus berbangga andai pangkat tinggi menggunung..

Walau kita pemilik apa saja.. tetaplah ia bukan milik kita yang abadi...
~KERANA KITA DIA YANG PUNYA~

19 comments:

hajar said...

teringat dgn kata2 Ustaz Paharol kat IKIM mgu lps bile baca puisi ni... diri kita ni tiada satupun milik kita... semuanya milik DIA...

Anum said...

ingat la sekadar pinjaman

aimie amalina said...

kita tetap Dia punyaaaaa!

mas saari said...

betul tu! jadi sentiasalah bersyukur dengan segala nikmat DIA..

Pn. Sheila said...

dari Dia kita dtg utk Dia kita kembali...

BERT said...

kita hanya pinjaman.. dunia hanya pinjaman.. tapi ramai yg lupe

harrazdani said...

insyaallah apa yang diamanahkan akan dijaga dgn baik...

maszull said...

salam niena....selama2nya mmg kita DIA punyer...:)

Ati Masrif said...

tapi masih ada yang suka

ubah sana...

betulkan yang sini...

tak takut bahaya ke ... :)

NasZ said...

betul tu. kita cuma pinjam dan diamanahkan utk jaga. nice entry. suka2.

MOHD NASER.com

trigyy said...

kita punya mmg sumenya milik dia. kita hnya mmnjam.. kan

ORLANDO AHMAD said...

semua yg ade pada kita milik Dia, tapi kite selalu riak dan takabbur dengan sesuatu yang bukan milik kita, malah yang lebih hina bile kite berkira dengan Dia

Santri T.P.I.N.I said...

btul tu niena, dari Dia kita datang dan kepada Dia kita akan kembali...

visitme@FaTiN cOrNeR said...

yup..kita Allah yg punya..semua kesenangn sebagai pinjaman. segala kesulitan sebagai ujian...

M Fizan said...

mereka nie tak takut neraka.....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kita adalah milik ALLAH swt sepenuhnya...

Saiazuan said...

kita peminjam..

tamlegend said...

mcm dah penah buat entry mcm ni...hehehe

aizamia3 said...

kita hanya menumpang di bumi milikNYA..