Thursday, September 15, 2011

Saya dan Dia, tiada rahsia..


Dia cakap.. manusia itu dicipta untuk untuk menjalani kehidupan.. kehidupan yang penuh dengan senda gurau.. bumi sebagai pentas dan kita ini lah pelakonnya.. kataNya lagi, jika kita beriman dan bertaqwa.. Dia akan memberikan ganjaran buat kita dan Dia tidak akan meminta-minta apa yang kita ada sedangkan Dia lah empunya segalanya.

Dia cakap lagi.. sesungguhnya Dia lebih dekat dengan saya berbanding dengan urat leher saya, apa rahsia saya.. semua Dia tahu.. antara saya dan Dia, tiada rahsia.. kat mana saya nak sembunyikan masalah saya? sedangkan Dia yang mengetahuinya sebelum saya.

Dia Maha halus, Maha meneliti dan Maha mengetahui segala-galanya. Walau orang lain tak faham apa yang saya rasa, tapi Dia mengetahui segala-galanya.. rasa sedih yang saya tanggung, rasa bersalah yang saya rasa.. Dia tahu segalanya.. tapi, kadang-kadang saya tak faham Dia.. saya sering abaikan Dia.. saya berdosa sangat-sangat... saya malu dengan Dia..

Dia cakap sememangnya manusia tu diciptakan untuk mengeluh, ermm... saya selalu mengeluh sedangkan saya tahu mengeluh tu merupakan sifat manusia yang tidak bersyukur.. namun, Dia sering bagi jalan untuk saya berubah.. Dia masih bagi saya nyawa untuk saya terus mensyukuri nikmatNya.. baik kan Dia? Mulia nya Dia...

25 comments:

Anak Wak Mail said...

kalau nak buat apa2 yang Dia tak suka,,kita kena cari tempat yang Dia tak nampak..tu pon kalau bolehlah..:)

mas saari said...

memang tiada rahsia..

Christian Tadeo said...

hello, nice blog you have, i am thinking you might like to exchange link with me so i can visit you everyday if i have my time, if you want to please visit back here and comment on the exchange link section so i know, thanks! http://literasura.blogspot.com

Anum said...

mulianya dia

Sunah Sakura said...

DIA saaaaaaaaaaaaaaaaaaangat baik!

BeloG MTT said...

Tiada rahsia walau sebesar kuman antara kita dan Dia :)

anismelon said...

dye maha mengetahui..tok leh na selindung dr dye..

Syuxer said...

manusia itu sejenis mamalia yang angkuh menerima amanah n tanggungjawab sebagai khalifah..sekarang mereka membinasakan bumi dengan kerosakan2 yang memang tinggi kosnya..

Atiqah Wadiah said...

syukur kerna diberi peluang utk idop lg atas alam ciptaan-Nya :)

penulis senja said...

rahasia akak ade kat ps

delarocha said...

walaupun kita sering lupakan Dia, sering melakukan kekhilafan, Dia masih memberi peluang kepada kita.

Maha Suci Allah.

aimie amalina said...

=]
Dia saaaaaaaaaaangaaat baek kan!
syg Diaaaaaa

Anonymous said...

kerana Dia yang menciptakan kita,yang memberi segalanya untuk kita diuji samada kita bersyukur atau pun kufur.

ORLANDO AHMAD said...

Dia sayang saye tapi saye selalu lupa Dia tapi Dia tak penah lupe saye walau saye banyak berkira dengan Dia dan kufur nikmat Dia...

Kalamhati said...

Sesungguhnya DIA lah kekasih dan teman terbaik kita..

Bui Junaidi said...

syukur atas segala nikmat Allah..*_*

Saiazuan said...

"biarlah rahsia"

hanaahmad said...

sampai sekarang aku masih malu dengan DIA. tidak tahu kenapa aku rasa aku ni cukup lalai dalam segalanya.

Luqeem™ said...

setiap mnusia ada rahsia, namun segla rahsia diketahui oleh DIA, tiada yg tersmbunyi..

:D

アヌム ちゃん said...

kdg2 mngeluh jugak..wlwpun ttau x elok sebenarnya..isk2..

kotak bulat said...

tiada langsung rahsia yang kita dapat sembunyikan dari Dia tapi sering kita lupa.. Dia tahu semuanya kan.

d_LA said...

Dia yg Maha mengetahui,
Maha Mendengar...
Maha segalanya..
mmg jgn harap nk sorok2..sorok dr boipren bolehla..

muhamad hanif said...

rahsia sangat pun tak elok kan =)



pssst,nak kerja ! AHHAHAHA

Ajeyy Rawk said...

Assalamualaikum .. lama sungguh Ajeyy tidak berblog .. update pun dah lama .. blogwalking blog sahabat2 pun dah lama x buat ..

hehe, jom baca dan komen 2 entry latest dari Ajeyy :

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/09/diari-hari-raya-aidilfitri-2011.html


http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/09/nikon-get-together-at-kota-bharu.html


have a nice day gengs :))

miss inna said...

Dia lagi dekat dr urat nadi kita...^^