Friday, September 23, 2011

Soalan basi ..

Pergi cafe orang tanya ..
BILA NAK KAWIN ?


Pergi Admin Office orang tanya
BILA NAK KAWIN ?


Pergi out station orang tanya
BILA NAK KAWIN ?


Jumpa staf dan officer kat sini orang tanya
BILA NAK KAWIN ?


Kontraktor yang datang pun tanya
BILA NAK KAWIN ?

Tiap hari orang tanya bila nak kawin, orang yang sama plak tu, pergi memana pun orang tanya bila nak kawin.. takde soalan yang lebih mencabar ke nak tanya selain KAWIN ? Kekadang pelik aku ngan askar ni, apsal suka sangat ajukan soalan "BILA NAK KAWIN ?" ... takde menda lain kot nak tanya. Bagi saya jodoh pertemuan tu kat tangan Tuhan... awal 20an tu lewat sangat ke kalau tak kawin?

26 comments:

BERT said...

sy pon penah stress soalan camni.. ni skang bile dah kawen.. tak abih2 tanye bila nak beranakkkkkkkkkk???

Bro ahmad said...

susah dan berpeluh nak jawap tu..ada jodoh kawin la

Gen2Merah said...

samalah.. saya yang jejaka bujang trang tang tang ni pun asyik2 dapat soalan yang sama... wakaka..

jdoh pertemuan kan d tangan Tuhan. nak wat camna kalau belum sampai serunya... harap mak aku paham.. hihi

NA said...

Sebab dah tak tahu nak tanya apa-apa lagi tu. Entah tak bosan tanya soalan sama gamaknya.

-wina1979-

visitme@FaTiN cOrNeR said...

hahaha..kawin la cpt2 akak..

sepupu pn selalu gk kena terjah ngn soklan mcm tu dari mak2 sedara..kesian dia..hehe..

NasZ said...

takde idea nak sembang kot? hehe.

nak tanya gak la.

"bila nak kawin?"

jemput ke blog saya ye?

MOHD NASER.com

JIJI YU said...

aku jwb pas raya

Pn. Sheila said...

semua kot cam tu... sabar je la... sy pun kawin dh lewat gak... dorg ni cam x pham lak jodoh ru Allah y tentukan...

Syazwan Che Deraman said...

jawab macam ni.

kau kahwin la dulu.

hehehe

SoLy SoLicious said...

nk tnye jugak


tanak kawin2 lagi?? heee

Titisan Hujan said...

agk stress gk nga soklan cenggini

jwb je jodoh dh dtetapkan kt luh mahfuz lg.

abglan said...

Dah kahwin nanti orang tanya bila nak dapat anak plak, pada hal itu pun bukan kita yang tentukan.

Tanganilah soalan ini dengan bijak, mulut tempayan lagi luas boleh ditutup. Mulut manusia?

Sunah Sakura said...

cakap je bila da sampai waktunya...

Kalamhati said...

huhu kak wan dah tak heran dah ngan soalan tu..sume tu kuasa Allah..kita bkn tak usaha tp jika Allah tak izinkan..tak jadi gak kan..

tingat sorang member kak wan..bila org tanya bila nak kawin, dia jawab 'cuti sekolah'...bila kak wan tanya dia betul ke ko nak kawin cuti skolah ni?..dia jawab 'aku tak kata cuti sekolah ni, cuti skolah bila2 la..kan biasa majlis kawin cuti skolah'..haha

cik asam jeruk said...

betul..xlarat nak jawab dah haih.salam kenal, da folow blog ni :)

delarocha said...

soalan mcm tu memang mencabar punn

man said...

selalu jawab... kalau awak sudi sedekah jumlah hantaran yang diperlukan cepat le kawin.

lepas tu jarang tanya dah.

Tukang Karut said...

bila nak kawen? aku kawen bila Dia nak aku kawen...

Selendang Merah said...

betul tu...kadang2 depa nie x fikir kew kalau kita tak dew jodoh lagi mcm mana nk kawen...x kn nak pakse owg kawen ngn kita

Fad said...

Bila nak ada baby?tu soalan boooooosssssaaaannnn gak...menci ah nk dgr...huhu

Подтверждаю said...

as salam..
oh..mengikut pengalama rakan2 pakcik, yang kerap tanya tu, nak ambil kesempatan. kebiasaannya dari segi makan (nasi minyak orang kawen). ada juga kes, nak mengorat untuk dijadikan calon isteri. eh. jangan main2 tau. orang dah kawen pun, kena berhati2

=)

Nur Zulaikha said...

bile nak kawin?hihihi....sy akan jwb...hanya Tuhan yg tahu..hehe

logorithm said...

Cik Niena tanya lah kat diorang balik: "I nampak macam andartu ker?" :-p


I baru jer nak bertanya naper dah lama Ben tak buat blog/entri pilihan. :-)


Terbaru dari Logokoko:

[11PG] Gambar lori Alam Flora eksiden...

[U] Here In My Home

[U] Ah Long perosak harta awam!

logorithm said...

Whoops! Terlebih copy masa komen kat blog Ben. Har har!

[sutera kasih] said...

setakat ni x byk soklan tu kena kt sy..skrg ni byk soklan "kerja apa?" grrrrrr

anggunpesona said...

Salam niena, itulah lumrah kehidupan. Soalan demi soalan org akan tanya. Bila dah kawin, tanya lak bila nak dapat anak. Bila dah ada anak, tanya lak bila nak tambah anak lagi. Memang stress kalau di fikirkan.