Thursday, September 22, 2011

Ukir nama kekasih kat tangan ..


Teringat balik zaman sekolah-sekolah dulu.. macam-macam perangai ada, zaman saya dulu kecoh tentang gejala 'Black Matel' dan ada beberapa orang sahabat saya yang terjerat sama dalam gejala tu. Diorang sanggup gores dagu menggunakan duit syiling lima posen yang panas, apa motif tatau la, mungkin nampak ganas kot ? pastu ukir nama awek's dan pakwe's kat lengan.. tu perbuatan paling 'ngok' sekali.

Ingat benda tu dah takde.. ye la, saya tinggal sekolah sejak taun 2004 lagi, rupanya skang ni masih ada lagi ye benda-benda tu? rasanya budaya 'EMO' plak, ukir nama kekasih kat tangan, pleaseee la.. jangan wat benda yang b.o.d.o tu ye anak-anak, skang ni mungkin keseronokan tu ada, bila 15 tahun yang akan datang, adakah nama MAMAT yang tercatit kat lengan kita tu jadik suami kita ? bukan camtu nak tunjukkan kasih sayang. Kasih sayang ni sebenarnya takleh nak tunjuk, ianya akan nampak melalui keikhlasan kita .

Kalau emo pasal bercinta jangan sampai kelar tangan, sakitkan diri sendiri.. hemmm, itu perbuatan orang yang tidak punyai pedoman hidup.. takde sivik langsung. Nak ke orang kata kita ni hidup zaman batu sebab orang batu memang suka ukir-ukir kat gua ? setau saya pengikut syiah je yang cederakan diri sendiri bila tibanya 10 Muharram. Ingatlah, diri kita ini hak Allah SWT.. janganlah menzalimi hak Allah..

27 comments:

Подтверждаю said...

as salam..

yup.masih ada lagi..dan mungkin ia akan terus menjadi trend dalam umat akhir zaman..
wallahua'lam..

dush! dush!!

Anum said...

wat sakitkan tangan je

Fad said...

I looooike ur entry ustajah niena..hehehehe

Pn. Sheila said...

aish... ada lg ke menda cam tu... huh, mmg x syg diri bdk2 nih... sanggup buat mcm tu... time muda2 dlu takut nak buat semua tu... mak ayah nampak kang nanya...

Adylia Qarissa said...

hahahaa...spm tahun 2004? kita sama muda la yea :)

memang zaman sekolah dkna ramai yang buat macam tu..kononya gengster sekolah...nak tunjuk belang tapi bila jumpa cikgu disiplin semua lari lintang pukang..hahaaaaaaa

KuNanGKuNanG said...

member sy pun dulu ada gak wat camni.ntah pe2 la diorg tu.

JIJI YU said...

budak sekolah men berlambak buat aku tak marah..tapi aku ada cara aku.ekeke

Heidi Shafiq said...

jgn benarkan diri utk jd bodoh.. :)

WuMing said...

Biasa laa budak-budak...

Betul juga... Kini kita tergila-gilakan mereka...

Dah lama... silap-silap mereka tu pulak jadi musuh kia..

Santri T.P.I.N.I said...

teringat kirim surat cinta letak bedak wangi...he3

Santri T.P.I.N.I said...

kampung saya nanti tinggal kenangan je sebab nanti kerajaan nak mabil buat bandar pula...hu3

waniey syazwani said...

kalau betul pasangan 2 sygkan kita, dia xkan suruh kita cederakan diri kita...

mas saari said...

ish..macam2 perangai remaja zaman sekarang kan?

zaman akak bercinta dulu takyah ukir2 pun kekal je sampai sekarang!

belog|amiyo said...

sape buat mcm tu mmg @#$%

Tukang Karut said...

hamba cinta je yang buat cam tu....

Tentang Kita said...

x sanggup wat keje x berguna tu, xde akal la tu. klu jari terluka kena pisau pun dah x tenteram jiwa kalbu inikan plak nk ukir2..syg tgn tu dianugerahkan oleh Allah swt tuk wat benda2 yg baik tp x digunakan pada jln yg sepatutnyer

BeloG MTT said...

Masa akan datang bila dah ada keluarga sendiri si anak bertanya kat si ayah atau si ibu "Kenapa bukan nama papa/mama kat tangan tu?nape nama orang lain?"

terEMO pulak nanti nak jawabnya..haishh lah duniaaa,macam macam =..="

Anak Wak Mail said...

macam nak buat tatoo je..menyakitkan diri adalah!

maszull said...

salam niena...mcm2 bebudak skg ni kn...

ntah setahu mama dahulu masa mama kecik la x ada pun gejala mcm ni...

kalau bercinta mcm tu jer hantar surat letak bunga,letak minyak wangi skg ni dah lain plak gayanya...:)

muhamad hanif said...

Err. baik ukir tatu terus kankankan ?

hahahaha

NA said...

Entah fanatik sangat pula nak ukir bagai. Janganlah lepas ni nak buat tatu bagai semua tu. Dorang ni sanggup sakit badan agaknya.

-wina1979-

ORLANDO AHMAD said...

mende2 cenggini kalo dah kacau akidah memang haru laa, nau'zubillah min zalik

NasZ said...

zaman saya pun ada gak dulu. tapi yang gores syiling kat dagu tu je. ukir nama bf/gf kat tangan tu tak pernah nampak plak. budak sekarng ni makin pandai, makin bangang. isk2..

saya tag awak dalam giveaway itik kuning ye? hehe.

http://mohdnaser.blogspot.com/2011/09/giveaway-blog-itik-kuning.html

[sutera kasih] said...

yup..femes dulu kan kelar tangan, bagi luka di dagu guna duit syiling tu.eee mcm2 je dulu

reenapple said...

dan ALLAH tak suka orang yang menzallimi diri sendiri.. =)

tamlegend said...

donia akhir zaman cik niena oi...org bodo tu la y kita sanjung2...

visitme@FaTiN cOrNeR said...

betol3..bdk2 sekarang kena byk bimbingn sbb baru nk up kn..