Tuesday, October 18, 2011

Cerita merapu je pun.. takyah baca lah..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh... selamat pagi dan salam sejahtera buat reader yang bukan muslim, apa khabar semua hari ni? moga-moga semua sihat... selepas pukul 1200 semalam saya menghilangkan diri.. malam tak larat dan online dan hari ini bermula lah kuasa baru yang mana saya bertukar posisi di dalam perkhidmatan ini.


Walaupun tugas yang bakal saya buat hari ini dan seterusnya .. walaupun tugas ini agak sibuk tetapi saya lebih puas kerana ini lah bidang saya yang sebenar. Petang semalam saya ada urusan di bank.. pergi clear cek. Hujangdan ribut di Masjid Tanah, Alor Gajah, Sg Udang dan Kem Terendak semalam banyak memusnahkan tanaman, kediaman dan perniagaan penduduk setempat namun saya yakin ada agenda Allah... kerana Dia lah yang menurunkan hujan itu..


Dalam perjalanan dari bank ke bilik, lebih kurang jam 1545.. hujan mulai turun, angin juga semakin kuat. Sewaktu berhenti di stesen minyak, saya lihat ada sepasang suami isteri turut berhenti. Si isteri menjadi pembonceng, saya lihat dia memegang tongkat. Tahu lah saya yang kaki suaminya itu patah, tangannya juga turut dibaluti simen.


Motosikal pasangan itu agak usang. Dan dia kemana-mana menggunakan motosikal itu biarpun dalam cuaca yang tidak mengizinkan. Membuatkan saya terfikirkan sesuatu. Jika kita berasa susah, masih ada yang menanggung penderitaan lebih teruk dari kita. dan jika kita merasa pasangan itu susah, masih ada yang lebih teruk dari mereka berdua. Jadi bersyukur lah dengan apa yang telah dikurniakan oleh kita sekarang.


Mohon maaf.. saya tidak dapat membalas kunjungan anda pagi ini, lepas ni saya akan terus ke hospital untuk mengambil tarikh rawatan fisioterapi saya yang baru.. InsyaAllah jumpa petang atau malam nanti..

23 comments:

SyafiQ aHaDin said...

InsyaALLAH.
Huhu! Beduk diketuk!

Syieda_Joy™ said...

betol tu. jikalau kite susah, masih ade yang lagi susah dari kite..^_^

missbby said...

memang betul pun kan..sentiasa bersyukur dengan apa yang dimiliki..

Diana @ bilakukatacinta said...

salam Niena..betul tu...kita sebenarnya lg bertuah dan senang dari mereka2 di luar sana....kita mampu nak baca internet..nak layan email..sedangkan kat luar sana..masih ada manusia yg tak pernah mengecapi nikmat it semua ni....

D pernah praktikal dalam hutan dkt ngan [enempatan org asli - kesian tengok mereka serba kekurangan...takde elektrik..takde sumber air bersih...

Elih Japahar said...

Ok, jumpa malam nanti ye...haha :)

maszull said...

salam niena....jumpa lagi mlm nanti yer...:)

Golden Rose said...

dah bace pun...hehehe...kadang2 yang merapu tu syok gak bace

Bui Junaidi said...

bui sll rs kesian pada org2 yg buat kerja buat bangunan..ntah kenapa,tapi kesian sangat

JIJI YU said...

brsyukur la dgn keadaan kita

Bilal binti Robah said...

fisioterapi?
eksiden ke before ni?

Kakzakie said...

Sentiasa bersyukur dan redha disamping berusaha utk mencari yg lebih baik...

Pondok Usang said...

balas kunjunganmu... =)

Pondok Usang said...

sy juge seorang penunggang motorsikal.. bile memandu.. walaumacam mana keadaan sekalipun kite mesti perhatikan dan dulukan org yg menunggang motorsikal.. tambah pule bile lalu di jalan air bertakung.. tengok2 kalau ade motorsikal.. perlahankan kenderaan anda... takut2 air bertakung tu terpercik kepada mereka... =)

JunAina said...

dulu kak aina bawak motor terasa seronoknya kalau ada kereta tetapi sepatutnya kita tengok kebawah pandang org yang jalan kaki dan naik bas baru kita akan rasa bersyukur...

che mid said...

see ya..

Tukang Karut said...

aku pun selalu fikir cam tu... kalau kita susah akan ada lagi orang yang susah dari kita...

Marcella said...

bersyukur dengan apa yang ada dan berusaha ke arah yang lebih baik..

bobiedanbad said...

bersyukur dengan setiap yg di berikan....

Fad said...

fisioterapi tuk pe nina?

aimie amalina said...

betol tu kak!
bersyukur la kan
kita ssh
ada lag yg ssh dr kita ni...

moge akak cpt sembuh cm selalu taw kaki tu!

Titisan Hujan said...

TH bila tgk org2 cmtu
mesti sllu doakan moga hdup mrk dirahmati


fisioterapi?kenapa?

Atiqah Wadiah said...

betoll..ketahuilah ada insan yg lagi ssh lg dr kita..so,jgnlah kita mengeluh dan b'syukurlah dgn nimat kurniaan Allah :)

cik pulau said...

bersyukur dengan apa yang kita ada..
sebab segalanya milik Allah..