Thursday, October 13, 2011

Cuma berpesan-pesan...

flickr~

Dengan mengeluarkan kata-kata agama.. tidak semestinya saya ini seorang ustazah dan seorang yang alim .. jika anda memikirkan saya ini manusia yang berpura-pura... mungkin saya lebih teruk dari apa yang anda fikirkan. Dengan menasihatkan insan lain, tidak semestinya diri saya insan yang sebaik-baiknya. Saya cuma berkongsi apa yang saya tahu dan menasihati diri saya sendiri agar lebih menuju ke jalan kebaikan...


Firman Allah di dalam surah Al-Maidah ayat 2 bermaksud "...Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya"


Sampaikanlah kepadaku walau hanya sepotong ayat.. biar kita sama-sama memperoleh hasil itu.. bertani di dunia, menuai di akhirat...

14 comments:

SyafiQ aHaDin said...

seperti kata dalam majalah Solusi. :D

Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat. (Correct me if I'm wrong)

Pn. Sheila said...

x ape beringat sama sdiri lg baik tu.... pkara yg baik harus disebarkan...

Anum said...

berpesan-pesan amalan yang mulia

Kakzakie said...

Benar kalau sepotong ayat memberi kebaikan lebih baik dari ceramah yg menjerumuskan org ramai lagi...

ain dzaya said...

xsalah kite beringat sesama kita..
bukan tunjuk pandai..
tapi setiap manusia pasti ada kekurangan kan?

hajar said...

manusia kan mudah lupa. perlu sering diigtkan. lebih2 lagi yg berkaitan dgn agama...

Aki said...

tu maksudnya,sharing is Caring.. :-p

Bidadari Syurga said...

bagi saya... kalau sepotong hadis yang sahih sesuai dengan kisah yang kita nak sampaikan... apa salahnya.... cuma kena alert aja...

p/s: taklah awak... bagi kita entry awak cukup ok aja.. tak terlampau tak terkurang... sampai pada saya yang membaca.... ikut hati masing awak... telan aja...

fafa punya said...

setuju :)

JIJI YU said...

tgk apa ygn disampaikan..bukan si penyampainya

BeloG MTT said...

Tak salah ingat mengingati sesama manusia :)

Tukang Karut said...

terima kasih...

miss inna said...

setuju...
xsalah untuk kita saling berpesan-pesan antara satu sama lain...


p/s: inna sibuk dgn assingment, pasal tu la lma xupdate blog..^^

aimie amalina said...

=]
syg akak!