Tuesday, October 11, 2011

Kebahagiaan yang ingin dicapai..

google

Bila dunia menggelap itulah masa untuk mencari terangnya. Seorang manusia yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya berfikiran waras tatkala diancam dengan pelbagai cabaran.. lakukan apa sahaja asalkan tidak menuju ke jalan yang pintas.



Kepuasan itu akan dinikmati selesai sahaja menempuhi kejayaan.. derita dalam menggapai kejayaan itu mungkin hanya sekejap jika dibandingkan kebagahiaan yang bakal berpanjangan.. 





Andai dosa-dosa lalu merantai diri.. masih ada peluang untuk kembali kepadaNya, beristighfarlah di atas segalanya... Hari inilah yang akan dijalani bukan hari semalam yang telah berlalu dengan segala kebaikan dan keburukan atau bukan hari esok yang masih belum pasti hadirnya.. TIADA LUKA YANG ABADI DI DUNIA..


24 comments:

Selendang Merah said...

thank kak...sedikit sebanyak membaca entri nie dapat menyedarkan saya tentang kesilapan saya masa lalu..semoga sy dapat perbaiki diri untuk masa depan..

Fad said...

sentiasa pk kan mati akan dtg bila2 masa je..dosaku?

siti kektus said...

bahgia takkan datang bergolek kan. ;)

Anum said...

amin

azam said...

dok termenung sorang diri cam kat atas tu bahagia ke???

hehehe

JIJI YU said...

entry ko pendek je..tpi gambor tu besar..ahaha..tp takpe..ada input

Titisan Hujan said...

hidup mesti diteruskan

Asakura said...

like !!! TIADA LUKA ABADI DI DUNIA INI....

mas saari said...

kebahagiaan tu milik semua, jadi berusahalah kita utk memilikinya!

::NureeN:: said...

cantik la pic yg 1st tue..

NasZ said...

betul tu. jalan menuju kejayaan itu perit, tp bila dah capai kejayaan, manis rasanya sementara je.

MOHD NASER.com

rara pinkmafia said...

tu lah,selalu lah berdoa meminta pengampunan.

Afikah Aziz said...

pintu taubat masih terbuka,sama2 la kita kembali kepada Nya..ika suke entry akak,byk pengajaran yg boleh di ambil:)

hanaahmad said...

kebahagiaan hakiki di syurga sana.

aimie amalina said...

=]
ubati luka
dengan syg-Nya
pasti temui
penawarnya

maszull said...

salam niena....carilah cahaya kebenaran itu pasti akan ada sinarnya di penghujung jalan dan kebahagiaan itu bakal berkekalan...:)

che mid said...

Tiada luka yang abadi di dunia.. parutnya berbekas menjadikan manusia terus keras hati.. astaghfirullah

ghost writer said...

satu kekesalan mengingati yang lepas,satu kesibukkan menjalani hidup hari ini,satu kerunsingan memikirkan apa akan terjadi.kebahagiaan terletak di antaranya.

c genk bah ne said...

kekesalan,rasa gundah pasti mengingatkan kita kepada kesilapan yang pernah kita lakukan..


Jom baca entri genk

BUKAN TAK BANGGA,TAPI TAKUT ORANG TAK FAHAM

KENALI GENK DENGAN LEBIH RAPAT,JOM BACA BIODATA

Syazwan Che Deraman said...

harap harap, hari esok lebih baik dari hari ni.


duk sajo jah.demo?

Elih Japahar said...

Tak ada siapa tahu bila kematian tu tiba..ermm

Iwanski said...

andai impian itu tidak hadir..

JunAina said...

derita itu akan menjadikan kita lebih berusaha...

dosa2 yang merantai diri menjadi azam dan kekuatan untuk memperbaiki diri...

M Fizan said...

jalan menuju kebahagiaan penuh ranjau dan duri.. tetapi hasilnya sangat berbaloi..