Monday, October 10, 2011

Kerana dosa semalam ~

sumber di sini~

Sejak kebelakangan ini mimpi itu kerap mendatangi saya, mungkin kerana dosa semalam ianya berterusan muncul.. baru-baru ini saya mimpikan sesuatu perkara dan akhirnya ia menjadi kenyataan.. saya takut jika mimpi yang kerap menjengah itu akan menjadi realiti lagi. Saya masih belum kuat untuk menghadapinya.


Sejak peristiwa 'mimpi menjadi kenyataan' itu saya cuba untuk mengumpul kekuatan agar dapat melunaskan dosa-dosa saya, setiap hari sedikit demi sedikit saya mengumpul kekuatan itu terkadang kekuatan itu lolos tatkala mimpi itu menyinggah lagi.. lantas mimpi yang menjadi kenyataan itu menggamit memori saya... saya masih gagal... ! saya tertewas dengan permainan itu..


Perasaan saya kini rasanya seolah berdiri di dalam taufan.. saya ingin meniti kehidupan yang bermakna tanpa kesan dari peristiwa itu lagi. Deritanya bila mengenangkan kesilapan dan segala keburukan masa lalu.. hakikatnya masa itu tidak akan berputar kembali.

“ Demi Masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh, dan yang berpesan-pesan kepada kebenaran, dan berpesan-pesan kepada kesabaran” (Al-Asr)


19 comments:

Adylia Qarissa said...

samlah dengan dkna...mimpi menjadi kenyataan..kalau mimpi yang elok pasti kita tak gundah gelisah..

tapi kalau mimpi yang bakal membawa keburukan atau kesusahan pasti ia menjadi mimpi ngeri..

tapi janganterlalu taksub dengan mimpi...kadang2 boleh dipercayai...

insyaAllah..pasti ada kebaikan disebalik mimpi itu

maszull said...

salam niena...berbanyakknlah berdoa agar mimpi2 buruk itu tidak akan terjadi...

kekadang ada juga mimpi yg menjadi kenyataankn tapi kalau yg baik alhamdullilah jika sebaliknya nauzubillah...:)

harap niena redha dgn apa2 jua penentuan Ilahi...

NasZ said...

selalunya saya mimpi, saya bangun je terus lupa. tak ingat apa dah.

MOHD NASER.com

Pn. Sheila said...

sy slu mimpi mereka y tlh mgal.. sampai skang pun... ada tu, jiran2 y dh mngal pun sy mimpi.... bangun sedekahkan al fatihah... itu yang mampu....

pena rozie said...

Memang takut kalau mimpi jd kenyataan.

Bui Junaidi said...

mimpi mainan tidur jer niena..kdg2 boleh percaya,kadang2 tidak..*_*

mas saari said...

banyakkan berdoa niena, mohon petunjuk dariNYA!

Diana @ bilakukatacinta said...

lame tak singgah sini..rumah dah berwajah baru rupanya..

lieynanilaz said...

orang kata mimpi tu mainan tidur...x leh percaya sangat..wallahu'alam...

Sunah Sakura said...

dosa semalam...tetap menghantui biarpun tanpa tidur dan bermimpi...

Bigdaddyz said...

biarkan mimpi itu begitu dan apa yg juga terjadi adalah atas kehendaknya ...

M Fizan said...

mimpi kadang2 mainan tidur jer.. dosa apa akak? bertaubatlah.. insyaAllah tenang :)

aimie amalina said...

semoga akak dpt melalui hari2 sukar akak yee
semoga dpermudhkan semuanya..
insyaAllah..

ILA HonEyBuNNy said...

ila baru2 ne ada jugak mimpi y pelik2...

jadi takoot lak...

andai masa dapat berputar kembali..apa agaknya terjadi..kekekek

fazrulnoor said...

selalu x ingat mimpi apa

rara pinkmafia said...

hmmm mimpi mainan tidur je.kosongkan fikiran sblm tidur ya.

WuMing said...

Kita sentiasa doa agar mimpi yang indah itu menjadi kenyataan, dan dalam masa yang sama kita selalu berdoa agar mimpi yang buruk itu tidak menjadi kenyataan..

Inilah hakikatnya sifat manusia....

Run Away said...

sy selalu terlupa..apa yang di mimpikan...;d

tamlegend said...

dah lama nak tnya sape dia la incikpilot kat atas tu???future asben ke???