Thursday, October 13, 2011

Kesamaran ...

culik dari flickr~

Hidup ini penuh dengan kepura-puraan .. boleh dikatakan kehidupan ini ibarat suatu penyamaran. Penyamaran itu terkadang menjadi tradisi di dalam sesebuah kehidupan seseorang.. dan di dalam penyamaran itulah ianya seringkali diuji .. kenapa diuji? kerana dunia penyamaran itu tidak akan pernah kekal.


Namun... kerana keenakan penyamaran itu dia terus ingin menyamar sehinggakan dia sendiri terlupa akan jejak langkah siapa dirinya yang sebenar. Dia juga berharap agar insan lain lupa tentang jejak yang ditinggalkannya dan dia terus mewarnai dunia ini dengan persekitaran agar tidak kelihatan..


Adakalanya dia mengharapkan bayang itu mempunyai pelbagai warna... namun dia terlupa, di dalam berjuta warna itu.. bayangnya cuma satu iaitu HITAM.. dan akhirnya bayang-bayang itu juga yang jelas..


16 comments:

Anum said...

n3 yang menarik
anum suka

mizzkechique said...

hidup ni jugak kdg2 copy paste.. menyamar n meniru cara org lain.. :)

Anisa Hang Tuah said...

hidup ini atas dan bawah.
jatuh dan bangun.

rebellion said...

ooo..jadi bayang tu paling jelas. Tapi kan..ade mase dia pergi pulak, bayang teman tak setiap tapi sanggup berpanas dengan kita.

qaseh johanna said...

kalau tak menyamar dan menipu..bukan manusia namanya...

maszull said...

salam niena...best nyer n3 ni...

penyamaran,kepuraan adalah sifat yg paling ditakuti semoga segala2nya tiada dlm kamus hidup kita yg mana ianya nanti akan meninggalkn bayang kehitaman yg amat sangat...:)

JIJI YU said...

ekeke...ada ala sunah dah ko ni

Bro ahmad said...

penyamaran untuk kebaikan takpe..mcm polis tu, kalau menopeng untuk tunjuk baik tu buruk namanya.

Acik said...

kite kena tahu menilai antara kaca dan permata ...
pengalaman mengajar kita!

IMANSHAH said...

menyamar jadik jahat ni

Aki said...

cmne pula kalau menyamar untuk tujuan kebaikan kak?? :-p.. he he he..

Yatie Awang said...

penyamaran dalam hidup ek, memang tak ke mana

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

bahaya kalo menyamar sampai lupa diri tue.....

Sunah Sakura said...

erk...awat la jiji cakap ala2 saya..hahaha

Syazwan Che Deraman said...

orang yang menyamar, orang munafik?

BeloG MTT said...

Hidup ni macam satu pentas lakonan.. :')