Wednesday, October 12, 2011

Saya ada hadiah untuk semua ..



Allah SWT menguji seseorang itu kerana Dia mempunyai rahsiaNya tersendiri, sama ada hendak menambah keimanan kita atau hendak menguji sejauh mana keimanan kita.



RINTIHAN

Ketika Allah SWT merindui pada hambaNya, Dia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah ujian...  Di dalam hadith qudsi Allah SWT berfirman:

“Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”
(HR. Thabrani dari Abu Umamah)


Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW bersabda:

“Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.''

P/S: Ini adalah copy paste dari seorang sahabat di dalam facebook.. mungkin ada diantara anda-anda yang pernah melihat. Anggap sahaja ini satu perkongsian yang baru biarpun... dah lebih seploh kali ada tengok...


10 comments:

fRaMe+LenSeS said...

terima kasih berkongsi niena. nadh suka. :D

sergeant keroro said...

nice sharing :) thanks XD

H.J said...

tak kisah la dari mana.janji perkongsian yang bagus..

eh...anak sedara tu..single lg ke..?haha

azam said...

HJ, tunangan orang nih...hehehe

alhamdulillah, bila dah susah baru nak ingat Allah kan?

Fila Lane said...

Allah sayangkan setiap hambanya... cuma kadang kita terlupa kan... terima kasih sebab bg refresh balik otak ni... supaya tak kira bila2... ingat pada Allah... :)

hajar said...

thanks Niena... hadiah perkongsian ilmu yg x ternilai harganya... :)

HAFIZAL said...

bagus sebab ianya satu peringatan kepada semua.....

mizzkechique said...

trm ksh berikan hadiah yg sgt bernilai dikala hati ditimpa kesedihan.. =)

JIJI YU said...

leh kasi kat awek awek ni ..ehehe

aimie amalina said...

suke sgt!
walau dh berkali bace =]