Wednesday, October 12, 2011

Lepaskanlah saat kita menyedarinya..

sila abaikan cara Pakcik tersebut melompat~

Sedar atau tidak .. kita sering melakukan dosa yang sama berulang kali sedangkan kita sudah tahu kesan akibat melakukan kesilapan daripada dosa tersebut. Dalam kehidupan seharian, berapa kali kah kita berjaya diperdaya oleh  syaitan?


Tetapi bila kita sedarinya.. kita sering merasakan diri kita ini sudah terlambat dan baru merasakan yang selama ini kita punyai pilihan yang sendiri. Kita ini sentiasa diberikanNya pilihan.. pilihan samaada untuk melarikan diri daripada segala kejahatan atau meneruskan sahaja dosa itu...


Hanya kita yang boleh meletakkan di mana nilainya diri kita kerana tiada siapa yang melafazkan kalimah syahadah untuk diri kita.. hanya kita sendiri yang melafazkan kalimah itu.. kita sendiri berikrar dengan Tuhan kita, oleh itu... pilihan sentiasa ada bersama kita... lepaskan atau meneruskan.. yang mana satu pilihan yang dirasakan terbaik buat agama ini..


pssstttt: Gambar kat atas tu saya culik kat flickr..

22 comments:

CIK TOM said...

kdg2 kita manusia ni sering alpha..masa nasihat tue la sedar..dah lm2 lupa blk n berulang lagi lakukan kesalahan yg sm..

hajar said...

lepaskan... bertaubat & bina hidup baru sebagai hamba yg bertaqwa...

Syazwan Che Deraman said...

kadang kadang, rasa susah nak lepaskan sesuatu yang tak elok tu..
hmmmm..contoh, kadang kadang susah bangun subuh..nak buat macam mana tu?.

Papa Mifz said...

harap semoga kita di tunjukan jln yg benar oleh Allah SWT...

NasZ said...

kita ni mudah lupa.

MOHD NASER.com

SoLy SoLicious said...

manusia yg mudah leka

khairul said...

Naga tak berapi .http://gilamodified.blogspot.com/2011/10/naga-tanpa-api.html

Anum said...

anum berharap hidayah yang terbaik buat anum

Aki said...

lebih baik kalau kita selalu menyesal sebelum terlambat.. ^_^.v..

aizamia3 said...

tak salah lepaskan andai ianya untuk kebaikan diri..

Elih Japahar said...

Selalunya begitulah..tak terhantuk maka belum sedar, dah terhantuk berdarah baru nak bhenti..tiada guna lagi kerana bekas luka itu tetap akan ada selamanya..

Manusia mudah lupa, sama-sama muhasabah diri..setuju pndapat aizamia3

ciK LyndaWawa said...

cantiknya gambar tuu.=]

cik pulau said...

yang pasti.. semua pilihan ada pada kita..
dengan izin Allah, insyaAllah..petunjuk dan hidayah tu akan dikurniakan olehNya..

JIJI YU said...

mana patot lepas..baik lepas

El-Janna said...

kadang2 dapat dosa free. tapi kene byk kat akhirat nnti :(

SyafiQ aHaDin said...

pakcik tu kiut!!

Gen2Merah said...

semoga kita memilih jalan yang terbaik untuk mendekatkan diri Kepada Nya

Kalamhati said...

Lepaasskaaann...sama2 kita belajar utk tidak ulangi kesilapan tg sama..tohok2 laut belako2 hok tok molek tu..huhu

yen(toka ziizokukuto) said...

suka entry yang macam ni,,sangat bermanfaat :)

Citarasa Rinduan said...

kerap lakukan dosa walau kecil sudah tentu akan menjadi besar kan?

ghost writer said...

kita cuma akan serik kalau dosa itu yang memusnahkan kita.

aimie amalina said...

hidup ini satu pilihan =]