Wednesday, October 26, 2011

Sindrom malas

klik rajah di atas untuk ke tempat asalnya~

Sindrom kemalasan yang amat berkait rapat dengan penyakit kekejangan minda. Sikap malas yang kronik adalah merangkumi segala hal.. malas makan, malas mandi, malas tidur dan macam-macam malas lagi.. pendek kata semua malas. penyakit malas bukanlah satu keturunan namun ia hadir dalam diri individu itu sendiri.


Senang citer.. saya sekarang tengah mengalami sindrom malas yang sederhana kronik. Kekangan kerja membuatkan saya mengalaminya. Saya bukanlah sejenis robot untuk bekerja tanpa cuti dan rehat yang cukup. Ketika rakan blogger yang lain tengah enak bercuti.. saya plak tengah tekun bekerja sambil tersenyum lebar.


P/S: Bila kuasa digunakan untuk kepentingan diri sendiri, memang tak berkat lah hidup kamu.. semoga Allah membuka pintu hati kamu agar tidak lagi menganiayai mereka yang ada di bawah kamu. Beribu orang sekarang tengah memaki hamun sikap serta tingkahlaku kamu sekeluarga. Beringatlah akhirat berada di hadapan..



23 comments:

Syafiq Ahadin said...

saya pun malas gak. tapi hari ni line tenet ok. dan cuti. so amek peluang untuk update.

mas saari said...

bahaya sindrom ni... tak boleh dilayan sangat, nanti semua tak jadi!

Adylia Qarissa said...

dkna pon kerja jugak ... datnag mencari rezeki di pagi hari...

sabar yea...pasti Tuhan akan membatu orang yang dianiayai...percayalah..

Selendang Merah said...

Sm pon malas gak...kadang2 malas tu dh menguasai seluruh badan nak buat apa2 pon rasa malas.

cucu umie said...

sabar yer sis.. knaper perlu kerja plak seyhh time2 mcm nie... btw, malas tu dh mcm jadi penyakit plakkan..hehe

Syieda_Joy™ said...

syieda dpt cuti..tp raya haji xda cuti..sob2....@_@

man said...

sindrom malas...
keadaan sekeliling juga mempengaruhi.

JIJI YU said...

ada plak salahkan keturunan..ahaha

Dunia Realiti a.k.a Elih said...

Wahh! sama lah kita..sarawak tak cuti depavali lah..sedih :(

Anyway, tabahkan diri..kerja ikhlas bukan kerana utk dptkan pujian & anugerah tetapi keikhlasan bekerja dptkan rezeki yg halal :)

Mizfantagiro said...

sabar yer niena..keje leklok..i'allah dibukakan hati org yg diatas agar tidak menindas org yg dibawah =)

era kecik said...

hari-hari era malas nak bace buku sekolah.. hehehe

lieynanilaz said...

saya pun keje gak ni..huhu..

sabarlah cik nina..

bobiedanbad said...

pernah mengalami situai seperti ini....

Cha sahaja said...

malas byk kategori..sy mlas blajar..haha..

p/s : jgn mlas solat taw..;D

Santri T.P.I.N.I said...

rajin = ringan tulang...kalau malas? berat tulang ke...?

aimie amalina said...

akak!
cm paham je dengan "p/s" akak tu
huhuhu

semoga akak baik2 aje ye! =]
senyuuuummmm =]

Anonymous said...

sabo je la mem.dah dia tu dato' nak wat camne

Warna Warni Kehidupan said...

Kalau nak diikutkan kemalasan diri ni memang satu apa pun tak jadi huhuhu..

Woofer Storm said...

mls tu memang sindrom yang agak teruk.

klau penat,berehat secukupnya..jgn tension2 ya^^

Sunah Sakura said...

hurmmm...yang kat p/s tu buat saya tertanya2

Cik Wedges said...

betul Niena....bila dah terkena sindrom malas ni...memang payah nak buang...hmmmmm

mekar said...

Ada hari malas..ada hari terlebih rajin

Syuxer said...

malas adalah salah satu rutin harian dalam kehidupan kita..:)..bila terkena ia, maka susahla nak buang ia kerna ia ambik masa untuk nyahkan ia