Saturday, November 12, 2011

AWAS!! ada lagi hebat dari CCTV di sekitar anda !


Manusia hanya takut pada 'benda' yang nampak.. bila tahu kawasan mana yang ada speedtrap.. kat situ lah kita hati-hati, termasuk ler saya. Agak-agak ada fly over, mesti memandu secara sopan santun jer.... nampak jer ada polis kat depan terus pakai seat belt.


Sekarang ni pula CCTV ada dimerata tempat bagi mengurangkan kadar jenayah. Nampaknya kerajaan mengambil serius tentang peningkatan jenayah di negara kita ni. Tapi ingat.. ada lagi hebat dari CCTV tau. Kat memana je pun Dia ada. Memang kita tak nampak tapi kewujudanNya itu ada di mana sahaja...


24 comments:

Sunah Sakura said...

yup, betul tu kak ros~

mas saari said...

tapi kadang2 CCTV tu yang hebat tu orang tak hiraukan... masih buat salah dan maksiat secara terang2!

erleena said...

yeah rite!!

aimie amalina said...

hehehe
akak pon cm tu ye..kikiki

betol!
cctv dok kiri dan kanan ni =]

alif haris said...

Allah s.w.t :)

Aw Yong SaN said...

hye.... ni ntah kali ke berapa dah saya coment.... arap2 sangat dapat chat ngan awak.... ni YM saya: hercule_alif@yahoo.com, my FB zinadine conan, n my email zawyongsan@gmail.com.... harap dapat kenal....

delarocha said...

buat baik sentiasa...

NasZ said...

betul tu. Dia boleh nampak apa saja kita buat. APA SAJA.

jeBateja said...

yang tak nampak...org buat tak taw....ahakz

lieynanilaz said...

ingatlah pada yang Satu...:)

Anak Wak Mail said...

bahaya2,,perlu lebih berhati-hati..;)

Syafiq Ahadin said...

malakatulmaut sentiasa memerhati. hek3!

Anak Wak Mail said...

bahaya2x,,perlu lebih berhati-hati..hihi..;P

Iffah Afeefah said...

ya jiji penah gtaw

cctv sentiase ade bersama kite utk tgk stiap perbuatan di dunia

bobiedanbad said...

berhati-hati anda sedang di rakam hihihihi

Syuxer said...

Allah s.w.t Maha Melihat..:)..

miss inna said...

CCTV yg hebat tu la yg selalu dipinggirkan. sebab tak nmpk kewujudannya, maka ada yg leka dgn berbuat dosa...

peringatan utk diri sendiri jg...^^

visitme@FaTiN cOrNeR said...

betoll..Allah lg hebat..

maszull said...

assalamualaikum niena..bagus kalau ada cctv ni dpt kurangkn jenayah...:)

Kancil 8349 said...

tulah...benda yang tidak kekal tu yang mereka takut..berbanding dengan kuasa yang dimuiliki oleh Allah

Azham Vosovic said...

hehe, "CCTV" yang tak akan rosak kan?

terima kaseh kerana mengingatkan...

ILA HonEyBuNNy said...

Allah nampak segalanya....;-)

Aki said...

Tepat skali.. Takut ngan cctv takde gune.. ye dak.. err,menjawab soalan akak ari tu.. ye,aki keje midvalley.. ^_^.v..

BeloG MTT said...

DIA sentiasa memerhati :')