Wednesday, November 2, 2011

Berharga jugak kamu ye...

bukanlah syiling yang dimaksudkan.. cer klik~

Penat.. penat.. penat.. tu je yang bleh saya cakap untuk hari ni, kerja kat office banyak sesangat.. seinci jer lagi nak sampai ke siling office, skang ni baru je sempat rileks sikit, baru balik dari tempat kerja dan Alhamdulillah dah selesai menunaikan segala kewajipan untuk hari ini..


Bila tengok hosmet nak keluar tadi saya minta dia belikan nasi, lapar sangat sampai makan punnn tak sempat. Cari purse tak jumpa, Ya Allah.. apa punya nyanyuk la, tertinggal lam keta. Duit ada RM 4.20 jer dalam poket baju yang dipakai ke tempat kerja tadi, kata Emely dahulukan duitnya dulu tapi rasa cam tak sedap hati plak pakai duit orang. Saya usaha gak mana nak cari tiga posen lagi nie.


Tetiba otak ni terbayang duit tiga posen yang dah berkarat hitam lam bilik mandi... saya ingat, dah lebih 7 bulan lepas saya ada cuci baju, dalam kocek uniform saya ada tiga posen, masa ngah cuci tu saya keluarkan syiling tu dan saya biarkan atas tab mandi tu sampai bertukar warna... dari silver bertukar jadi hitam.. KEJAM kan? tiap kali mandi saya pandang jer duit tu.. nak amik, alahh.. tiga posen jer pun...


Selama ni duit tiga posen tu saya pandang sebelah mata jer.. tapi hari ni, duit tu pelengkap sebungkus harga nasik goreng pattaya yang bakal saya semadikan di dalam perut saya sebentar saje lagi... Alhamdulillah, mesti syiling tu happy kan sebab rasa dirinya masih berharga? Ohhh syiling... sila maafkan saya..


PERHATIAN: MAAF... saya seorang yang sangat bizi....! tidak membalas komen anda bukan bermakna saya makhluk yang sombong, saya nie penyayang orangnye... awww...

27 comments:

abghani said...

1 sen pum beharga

Kalamhati said...

takdok satu sen tok cukup sejuta niena weh..hehe
btul tu..bila kita perlu sangat2 baru rasa besarnya duit seposen dua posen tu dok

NasZ said...

hehehe. baru tahu betapa berharganya syiling tu.

JIJI YU said...

ambo nok sgt duit syiling tu wat isi air dalam tong

semutsengal said...

ingat, takada duit 30 posen tuu, tak ckup sejuta tau.


LALALALALALALALALAL

SoLy SoLicious said...

haha..beguna jugak kan..^^

Syafiq Ahadin said...

oh duit... hehe! syiling sungguh berharga untuk basuh pakaian guna mesin yang pakai syiling. :D

Anonymous said...

haha kelakar puan ni.send my regard to Lt Em

Fatin Mraz said...

pasti dia senyum gumbira..dpt berjasa pada kamu.. =]

nway, jemput ke blog..
http://februaricinta.blogspot.com/2011/10/carta-terkini-bloggers-at-cintas.html

CikGu Ma said...

kerana diri mu begitu berharga..hehe..naseb baik dapat makan jgk kan...

dah cantik header dia...^^,

Anonymous said...

ada masanya bnyak keja da masa relax kan...kat saya bnyak duit syiling..

Aki said...

Ho ho ho,kalau aki,seposen pun beharga dowh.. skrg gile sengkek.. ha ha ha..

Gen2Merah said...

dulu masa kecik2 duit seposen sanggup cari sampai bawah rumah.. sekrang duit syiling macam tu dah tak d pandang langsung pun.. ehehe

**::CIKNUURUL::** said...

memang berharga lagi diorang tu sampai sekarang,.hehe

mas saari said...

sebab tulah akak kalau jumpa duit 1 sen pun dalam poket baju atau seluar masa nak basuh baju, akak akan simpan! mana tau ia diperlukan suatu hari nanti..

aimie amalina said...

berharganya 30 sen yg itam itu
hehehehee

so lepas ni
5 sen pon kene kumpui kan =]

maszull said...

assalamualaikum niena...baru tahu duit tu bernilaikn walaupun cuma 30 sen...:)

jgn dibiarkn lain kali yer...:)

d_LA said...

duit 30sen mesti rase terharu kan akhirnya menjadi penyelamat..dla pun skang ni jrg2 dah balas komen n update..sori sesangat, alasan samalah, bizi memanjang..hehe

Santri T.P.I.N.I said...

hargailah walaupun sedikit...dari seposen boleh jadi sejuta!

Titisan Hujan said...

xde 1 sen xcukup sejuta

Pondok Usang said...

yup.. setiap di dunia ini adalah berharga.. termasuk juge kamu owh pengembaraku.. hihi... =)

hanaahmad said...

benda yang nampak mcm tak bernilai akhirnya bernilai juga. tu dah biasa terjadi.

faiz said...

follow blog ni juga jomwayangku.blogspot.com

amna said...

setuju.. berharga :)
skrg ni kt rumah sewa walau seposen pun masuk tabung coz berguna nak refill air kt machine air.. hehe

Citarasa Rinduan said...

ada lagi ker syiling???

k.ayu sentiasa mauuuuu..
penting tau utk kembalikan RM buat pelanggan

Sunah Sakura said...

5 sen pun masih boleh pakai skang ni kan..

Anonymous said...

perlu memeriksa:)