Thursday, November 10, 2011

Nak tukar profesion boleh?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.. selamat pagi semua.. kabare? moga semuanya waras.. itulah bahasa jawa yang pernah sedara saya ajar. Tapi tak sempat abis.. meninggal dunia sudah. Saya ni keturunan jawa yang hampir hilang jawanye. Takpe.. masih ada jiwa jiwa jawa dalam jiwa saya... ehhh..


Semenjak bercuti ni saya malas nak on laptop.. nak tau kenapa? sebab kat rumah ni ada rasakse kecik yang sentiasa akan mengganas. Rasakse tu sangat-sangat comel, dan saya tak mampu untuk menjadi seorang otogurlyang sentiasa  menyelamatkan keadaan. Kalau online pun seawal pagi dan kalau rajin... lewat malam baru ler beroperasi segalanya.


Okeh.. nak citer sikit, sepanjang bercuti rumah kakak ni jangan heran kalau saya yang memasak. Misi hampir berjaya.. masuk hari ini dah 4 menu saya masak... huhuhu.. dah bertaun kot tak masak kerutuk dan hari ni saya cuba menjahanamkan daging yang ada lam peti ais tu. Bukan selama ni malas memasak tapi memang tak bleh. Tentera bujang mana bleh masak dalam bilik. Pisau pun takleh ada. So jangan salahkan kami kalau kami tak pandai memasak.


Sekarang ni tengah siapkan bahan-bahan.. sebelum ni 3 masakan telah mendapat pujian yang kencang... chewahhh. Lepas ni bleh bertukar profesion seorang chef la kot.. tak pun blog ni kena tukar menjadi blog masakan.. ehhhh, boleh ke? Tamo la cakap riak.. nanti karang kerutuk daging tak menjadi pastu dikutuk plak. Ok... babai...


23 comments:

Aki said...

Akak post la gambar masakan akak.. ^_^.v.. He he he..

semutsengal said...

Errr,


pujian kencang tu kena tahu ikhlas ke tak .



LALALALALALLALALAL,


#jb lah =)

YAYA AZURA said...

owh..nak jd cheff pulak..hihi..ingatkan ape td..
dah boleh ambil tempahan catering nie..

mas saari said...

orang perempuan ni walau jarang masak sekali pun tapi kalau dah pandai masak mesti sedap punya! heheheheeee

Sunah Sakura said...

tukar aje la...hahaha

JIJI YU said...

aku tak salahkan pompuan kalo tak reti masak..aku paham

Kakzakie said...

Mana dia kerutup yg dimasak? Huhu... masih malu-malu lagi. Tak payah tukar profession jadikan side income dik. hihi....

maszull said...

assalamualaikum niena....selamat memasak yer boleh la antar sini cikit kn...:)

bila bercuti tu adalah masa ke dapurkn...:)

tamlegend said...

kerutuk???ape tu???

QueeN TerataI said...

wah.. nak jd chef pulak? bagus2.. heheh sya x pandai memasak.. masak yg simple2 aje boleh la.. hehehe

::Cik Pija:: said...

hah cepat2 kak niena buat blog masakan. hihi

Titisan Hujan said...

okep sy paham kalo xreti masak










*bila free tu erk tuk mjawab?ehehe

Anak Wak Mail said...

apa lagi..join masterchef la..hahaha!

Rizal Slaughterheart said...

hehe sy dah lama sgt tak mkn kerutuk...

Tukang Karut said...

ce try masuk master cheff... mana tau kot menang

JunAina said...

niena...sebenarnya tu bakat terpendam.

aimie amalina said...

heeeee
mak suke sgt kerutuk daginggg
buat pun mudah je
sonok2
hehehehee

Pondok Usang said...

meh ajar kamu perkataan jawa yg lain pula.. "wesmangan" = makan... =)

visitme@FaTiN cOrNeR said...

kerutuk daging??xpernah mkn pn..huhu..

NasZ said...

wah..niena masak ek? nak skit. hehehe.

Syafiq Ahadin said...

tuker je!!! :D

hehe. boleh hantar makanan nanti kat saya. :D

Iffah Afeefah said...

sedap sgt eh hahaha

BeloG MTT said...

Kalau minat tu ada, tak pandai pegang senduk,periuk , kuali pon boleh automatik jadi pandai masak.. Ahahaha :P