Thursday, February 9, 2012

Hai Cinta ..


C I N T A itu.. mengandungi 5 huruf kecil yang sangat besar maknanya.. yang terkadung di dalamnya ada rasa sayang, rindu, kasih, perhatian, belaian, cemburu.. dan itulah yang menguatkan serta mengukuhkan perkataan C I N T A ..

Perasaan itu hadir tanpa di duga, tidak perlu perlu mengambil masa yang lama untuk jatuh cinta, namun .. ada juga yang mengambil masa bertahun lamanya untuk bersama cintanya. Ada C I N T A yang senang dilupakan dan ada pula tidak.. siapa sahaja ada C I N T A di dalam dirinya... namun bergantung pula jenis apa kah C I N T A itu.. 

Benarkah dengan orang yang kita cinta itu.. kita akan mudah rasa sensitif? ada satu aura yang aneh.. mungkin, namun yang pastinya.. jika bahagia C I N T A itu seringkali disanjung tinggi... namun malang nasib si C I N T A, ia dihina jika kecewa... jika tidak, tiada yang mengeluarkan kata-kata keramat "CINTA ITU BUTA" .. terfikir... siapakah manusia pertama yang berkata begitu.. dan siapa pula yang menciptakan perkataan C I N T A ..?


p/s: kepada yang dilamun cinta, jaga cinta anda.. jangan mencintai pasangan anda melebihi dari cinta kepadaIlahi.. berdoalah semoga cinta itu berada di landasan yang betul.. lama tak update status... rasa malu pada blog sendiri..

34 comments:

mas saari said...

cinta itu kadang2 menyakitkan jugak bila ianya tidak dihargai...huhuhuuu

Anonymous said...

sya peminat blog ini yg sentiasa menunggu bilalah mau update

Aki said...

Mizz Nina kembali!! eh, ni Kak Niena rupenye.. ^_^.v.. Hai Kak Niena.. :D

maszull said...

assalamualaikum niena...wah dah lama x dengar cite tiba2 kuar ngan n3 cinta ini...

best kan bila kita jatuh cinta seseorang tapi cinta pada Allah lebih agung...

cinta pada manusia hanya di dunia ini cinta pada Allah kekal abadi...:)

Tudiaaaaa. said...

CINTA - def gab c.

hehehe.

lamo tak update.
sie ko blog.

Syazwan Che Deraman said...

apo khabar ?

ore bercinto ni ado aura tersendiri.
tapi kena ingat, jange langgar batas pergaulan.


lamo menyepi.
sie ko blog.

[sutera kasih] said...

CINTA...thanks krna mengingatkan :)

Bui Junaidi said...

CINTA MMG INDAH JIKA KITA TAHU MENGHARGAI CINTA ITU..

WELCOME BACK DEAR NIENA..*__*

YAYA AZURA said...

Cinta penuh rahsia...hihi

Kalamhati said...

adakah anda sedang dilamun cinta?hihi
gura jah..

betul tu..jgn mencintai manusia lbh dr mencintai Allah..tu hok keno semat dlm hati sokmo

visitme@FaTiN cOrNeR said...

cinta~~*ala2 rossa..

akak! rindu lah..lama xupdate..bz ke??

fRaMe+LenSeS said...

betoi tu kamu, jgn terlebih cinta. kelak bila tiada cinta, diri jadi gundah gulana. cinta biar berpada, supaya tiada celaka.

cinta pada dia membawa ke syurga.
melupainya kelak ke jalan neraka. :)

tamlegend said...

wah...sejak dah bertunang ni...ayat2 cinta je yang keluar...

Titisan Hujan said...

yg penting kembali kepada Pemilik Cinta

BERT said...

yuhuuuuu lame senyap ye...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

cinta.. :)

liyana said...

hmm..sebenarnya cinta itu ap?
yang pnting cinta pada Illahi

Mr.She said...

apa itu C.I.N.T.A? hehe

Pn. Sheila@CC said...

lama menyepi tetiba kuar cinta... mesti ada yang menarik nie... hehe

alif haris said...

cintai Penciptanya dahulu sebelum mencintai hambaNya ;)

Diyana Norman said...

cinta Allah itu penting... =)

Nur Zulaikha said...

lamenye kak niena menyepi...knp tetibe ckp psl cinta ni..hehehe..ade pape ke?

pengemis Cinta~ said...

Cinta itu bila kita mahu sidia bersama n melangkah kesyurga.inshaAllah..;)

alif haris said...

lama tak update kak ..:)

lieynanilaz said...

cinta yg paling agung adalah kepada sang Pencipta...

gadisBunga said...

saya dalam mode tak mencintai makhluk sekarang.

Ain Dzaya said...

cinta manis tapi klu dah terasa sakit...aduyaii!

Ain Dzaya said...

cinta manis, kalau dah terasa sakit..aduyaii!

Inilah jawapan sebenarnya ain tak hupdate belog selama 2 minggu.(entry bergambar).

Golden Rose said...

anda ditag...http://thegoldenrosereturn.blogspot.com/2012/03/saya-kena-tag.html

Santri T.P.I.N.I said...

teringat pula lagu xpdc CINTA...

Iena Eliena said...

Blogwalking here...

cik iena follow your blog..
follow my blog juga ye(^_~)
www.ienaeliena.com

Rizal Slaughterheart said...

lama menyepi...? sy dok tunggu entry baru dari Niena ni...

cik orange jingga said...

cinta membuatku rasa kosong
hahaha buat masa nie..:P

H Abadiey said...

dah 2 bulan niena menghilang... :(