Monday, December 17, 2012

SYAITAN...............



Assalamualaikum… dah lama blog ini tak “update” tiba-tiba terus keluar tajuk “syaitan..” erm…. Tak kisahlah, janji entri ni dapat memberi kesan kepada hati seseorang…

Seandainya Allah swt itu mampu dilihat secara zahir sudah tentu segala perkara buruk kita tinggalkan boleh jadi segala kerja harian mungkin juga ditinggalkan dan semua makhluk ingin beribadah kepadaNya.. sekarang manusia lebih takut kepada majikan sehingga sanggup mengabaikan segala suruhan Allah... majikan kata tepat pukul 8.00 mesti hadir... kita hadir dan kalau ingkar kita bimbang mungkin hukuman menanti kita, tapi apa yang Allah swt perintahkan untuk bersujud kepadaNya kita ingkari demi keselamatn untuk sementara… 5 minit masa untuk bersolat kita tiggalkan, kita abaikan… ahhh… tak kisah, kita boleh qada… tak apa kita rukhsah aje.. Allah swt faham, bukankah dia yang menciptakan kita? Lihatlah betapa jahilnya kita… astaghfirullahalazim... demi patuhnya kepada majikan manusia sanggup mengabaikan hak-hak Allah swt.. sedihnya jika ada dikalangan ahli keluarga kita bersikap begini… kan...

Lalu apakah razeki itu berkat? suami nak isteri yang solehah manakala isteri nak dapat suami yang soleh.. nak yang soleh dan solehah macam mana kalau kita ni ada sifat-sifat syaitan.. kan? mana nak dapat keturunan yang soleh serta solehah kalau perangai ibu bapa sendiri macam hantu...? TIDAK SOLAT.. cukuplah satu sifat syaitan dalam diri manusia yang terasa itu... kita mengkeji syaitan tapi kita pula mengikutinya..... makin sihat walafiatlah syaitan itu.

Masih belum terlambat untuk kita bertaubat kepadanya… dan ingatlah, pokok utama kepincangan di dalam sesebuah institusi kekeluargaan itu adalah berpunca dari pasangan yang tidak bersolat, solat itu adalah asas… tanpa solat kat mana doa kita nak bergantung… kita diberi dua pilihan sahaja di dalam dunia ini, untuk menjadi mukmin yang sejati atau munafik yang dipandang hina oleh Allah swt… pilihlah… di dalam firman Allah swt yang bermaksud


"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain daripada main-main dan senda gurau belaka. Sesungguhnya kampung akhirat itu lebih baik bagi orang yang bertakwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?" (Surah al-An'am, ayat 32)

Iye... kita ini adalah pelakon-pelakonnya... terpulang kepada kita sendiri utk memilih dua watak itu, pilihlah yang baik mahupun jahat.. jadi hajat saya untuk menyampaikan pesanan ini sudah tertunai.. dan saya pun belum pasti bilakah saya akan kembali menulis seperti dulu….
                     
“Ketahuilah bahawa sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan…..”

7 comments:

Anum said...

masih ada peluang utk berubah

the malay male said...

pilihlah watak yg baik... Berusaha ke arah itu

Sunah Sakura said...

moga sampai pesanan ni kepada seseorang itu...

:: Mrs.Eady :: said...

nice~

man said...

thanks..
saling berpesan-pesan..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

lastly!!! kak nina update! hehehe..

welcome back~~~rindu tau..

Becky said...

Hidup saya kembali ! Selepas 8 tahun berkahwin, suami saya meninggalkan saya dan meninggalkan saya dengan tiga anak-anak kita . Saya merasakan seperti hidup saya adalah kira-kira untuk menamatkan , dan telah jatuh selain. Saya dihubungi Dr OKORO LOVE Eja dan selepas saya menjelaskan masalah saya, Dalam masa 3 hari suami saya datang kembali kepada kami dan tunjukkan kepada saya dan anak-anak cinta saya banyak dan memohon maaf untuk semua kesakitan dia telah membawa kepada keluarga. Kami diselesaikan isu-isu kami, dan kami lebih bahagia lebih berbanding sebelum ini Dr OKORO anda adalah ejaan kastor terbaik. Saya benar-benar menghargai ejaan cinta anda dibuang untuk saya untuk mendapatkan lelaki itu kembali ke hidup saya saya akan menyimpan berkongsi lebih testimoni kepada orang ramai mengenai kerja baik anda. Terima kasih sekali lagi Dr OKORO . Anda juga boleh menghubungi Dr OKORO melalui alamat e-mel: dr.okorospelltemple01@gmail.com sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah anda boleh menghubungi orang ini untuk membantu beliau sentiasa ada di kuil untuk membantu anda menyelesaikan masalah anda Hubungi E-mel ialah: dr . okorospelltemple01@gmail.com HUBUNGI HIM TODAY VIA INI ALAMAT EMAIL : dr.okorospelltemple01@gmail.com SEBAGAI KUASA NYA ADALAH YANG TEGUH DAN SANGAT BERKESAN DAN TIDAK MEMPUNYAI kESAN BAD sebaliknya ia MEMPUNYAI KEPUTUSAN SANGAT BAIK SELEPAS Pemilihan Pelakon Eja .

NOMBOR Dr OKORO : +2348053209149
Hubungi Dr OKORO Via email: dr.okorospelltemple01@gmail.com